۸ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲

موش‌ها به کشف دنیا می‌روند

موش‌ها به کشف دنیا می‌روند

سارا دوست دارد به جای این‌که درباره جاهای مختلف دنیا کتاب بخواند، خودش به آنجاها برود. اما موش کتابخانه بیش‌تر دوست دارد درباره چیزهای مختلف کتاب بخواند و تحقیق کند. آیا سارا می‌تواند به سام کمک کند تا از ماجراجویی نترسد؟

به گزارش خبرنگار مهر، سام همان موش کوچکی که در سوراخ توی دیوار پشت قفسه کتاب‌های مرجع کودکان زندگی می‌کرد. همان که عاشق کتاب بود و روزی تصمیم گرفت خودش داستان بنویسد.

او هر شب، یک داستان می‌نوشت و توی قفسه کتابخانه می‌گذاشت. روز بعد، بچه‌ها کتابش را پیدا می‌کردند و می‌خواندند. بعد از چند روز، بچه‌ها کنجکاو شدند و خواستند با نویسنده این داستان‌ها آشنا شوند.

بچه‌ها داستان‌های سام را دوست دارند، اما سام بسیار خجالتی است و کسی تا به حال او را ندیده؛ شبی سام با موش دیگری به اسم سارا آشنا می‌شود. سارا، موش شجاعی است و ماجراجویی را دوست دارد. از بلندترین قفسه‌های کتابخانه بالا می‌رود و به همه‌جا سرک می‌کشد.

سارا دوست دارد به جای این‌که درباره جاهای مختلف دنیا کتاب بخواند، خودش به آنجاها برود. اما سام بر عکس سارا، از بلندی می‌ترسد و بیش‌تر دوست دارد درباره چیزهای مختلف کتاب بخواند و تحقیق کند. آیا سارا می‌تواند به سام کمک کند تا از ماجراجویی نترسد؟... برای دانستن ماجرای سام و سارا، سومین جلد از مجموعه «موش کتابخانه» با عنوان «کشف کردن دنیا» را بخوانید.

«کشف کردن دنیا» ، سومین جلد از مجموعه «موش کتابخانه» نوشته دنیل کرک با ترجمه محبوبه نجف‌خانی را نشر آفرینگان در 2200 نسخه و به قیمت 4000 تومان منتشر کرده است.

دنیل کرک، نویسنده و تصویرگر آمریکایی که مجموعه «موش کتابخانه» از اوست، در خانواده‌ای هنرمند در ایالت اوهایو به‌دنیا آمده است. او از کودکی، عاشق کتاب، نقاشی و مجسمه‌سازی بود و آرزو داشت در آینده نقاش معروفی شود. برای همین مدام به کتابخانه می‌رفت و کتاب‌های نقاشی را تماشا می‌کرد. حالا مجموعه «موش کتابخانه» را هم نوشته و هم تصویرگری کرده است.

محبوبه نجف‌خانی بر این باور است که ترجمه می‌تواند الگوسازی کند و او در این مجموعه چنین کرده است. برای مثال، دنیل کرک در این داستان، جاذبه‌های مختلف گردشگری چون مجسمه آزادی و برج ایفل و اهرام ثلاثه مصر را معرفی کرده؛ نویسندگان و تصویرگران ما هم می‌توانند چنین کنند و ایران را با جذابیت‌های تاریخی و طبیعی‌اش به بچه‌ها معرفی کنند.

کد خبر 2203978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha