ارومیه – خبرگزاری مهر: مسئول کمیته علمی کنگره ملی امام صادق (ع) و امام جمعه خوی بر لزوم گسترش و توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی درباره سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری صبح شنبه در آیین آغاز بکار نخستین کنگره ملی امام صادق(ع) در خوی ضمن تاکید بر ضرورت گسترش فعالیتهای علمی و پژوهشی در خصوص سیره و فرهنگ اهل بیت(ع)، افزود:  با توجه به اینکه عصر حاضر عصر حاکمیت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اولین نظام برگرفته از فرهنگ صریح قرآن  اهل بیت(ع) است، اما هنوز بسیاری از زوایای زندگی اهل بیت(ع) مغفول مانده و به خوبی به آن پرداخت نشده است.

وی خواستار دانشگاهی با نام اهل‌بیت (ع) شد و اظهار داشت: در این دانشگاه باید با بهره ‌گیری از علوم دانشمندان صاحب ‌نام به آموزش معارف ائمه معصوم (ع) پرداخته شود، همچنین ضرورت اسلامی‌سازی محتوای همه دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه اهل بیت (ع) نیز باید مورد توجه باشد.

مسئول کمیته علمی کنگره ملی امام صادق (ع) با بیان اینکه فرمایشات اهل بیت(ع)در همه علوم باید توسط دانش‌پژوهان تحلیل و ارزیابی شده و در قالبهای جذاب به دانشجویان عصر امروز ارائه شود، ادامه داد: معارف اهل‌بیت (ع) را باید از قالب روایات خارج کرده و آنها را به قوانین قابل اجرای حکومتی تبدیل کرد.

حجت الاسلام موسوی شکوری برگزاری مناظره های علمی و کلامی، اعزام نماینده به مناطق مختلف برای ساماندهی شیعیان، برخورد قاطع با گروههای سیاسی زمان به همراه تربیت بیش از چهار هزار شاگرد در حوزه های مختلف از اقدامات شاخص و ارزنده امام جعفرصادق (ع) در دوران زندگی پربرکتشان بود.

وی با ارائه گزارشی از روند برگزاری کنگره امام صادق (ع)، یادآور شد:  در این کنگره مقالاتی از 17 استان کشور به دبیرخانه ارسال شد که این امر نشان دهنده توجه اندیشمندان به مقوله فرهنگ اهل بیت به ویژه امام صادق (ع) است.