۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۱

نخستین کنگره ملی امام صادق(ع) در خوی آغاز بکار کرد

نخستین کنگره ملی امام صادق(ع) در خوی آغاز بکار کرد

ارومیه – خبرگزاری مهر: نخستین کنگره ملی امام جعفر صادق(ع) با هدف تبیین ابعاد مختلف زندگی و شخصیت والای آن امام همام با حضور مسئولان استانی و کشوری آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه میلاد مسعود پیامبرعظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) بنیانگذار مذهب تشیع نخستین کنگره ملی امام صادق(ع) در خوی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه های علمیه و اساتید دانشگاه های کشور آغاز بکار کرد.

قرائت پیام چهار مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و سبحانی و همچنین سخنرانی حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی و شیخ حسین انصاریان از بخش های مهم این کنگره ملی است.

300 مقاله در محورهای جایگاه و مرجعیت امام صادق (ع)، نقش حوزه های علمیه در احیای مکتب امام صادق (ع)، مواضع و تاثیر اندیشه های حضرت امام صادق (ع) در شخصیت های معاصر، امام صادق (ع) و بنیان مبانی و جنبش علمی عصر اول عباسی و نمود علم و اندیشه آن حضرت را در فرهنگ تمدن اسلامی به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد 40 مقاله در کتاب کنگره چاپ و هشت مقاله برتر نیز ارائه می شود.

این کنگره ملی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم باسیره عملی ائمه اطهار (ع)با حضور بیش از 600 نفر از اندیشمندان و محققان دانشگاهی و حوزی داخلی و خارجی برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه خوشویسی از چهل حدیث امام صادق (ع) و نمایشگاه کتاب با مضامین زندگی و شخصیت امام صادق از جمله  برنامه های این کنگره ملی خواهد بود.

کنگره ملی امام صادق(ع) عصر امروز با معرفی صاحبان مقالات برتر به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 2216576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha