۴ آذر ۱۳۹۲، ۹:۴۶

28 دی/

برگزاری کنگره ملی امام صادق(ع) در خوی/ مهلت ارسال آثار 21 آذر

برگزاری کنگره ملی امام صادق(ع) در خوی/ مهلت ارسال آثار 21 آذر

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری گنکره ملی امام صادق (ع) در 28 دی سالجاری به میزبانی خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی مصائبی شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری گنکره ملی امام صادق(ع) در خوی، جایگاه علم و اندیشه درشخصت امام صادق و سیاست و اندیشه در حیات امام صادق را دو محور مهم برگزاری این گنکره دانست.

وی با اشاره به اینکه این گنکره با حضور 400 تن از اندیشمندان و علمای ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان 28 دی ماه امسال در سالن مجتمع فرهنگی هنری خوی برگزار می شود، اظهار داشت: تا کنون 25 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی21 آذر ماه امسال را آخرین مهلت ارسال آثار به کنگره ملی امام صادق(ع) عنوان و اعلام کرد: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مردم باسیره عملی ائمه اطهار (ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام مصائبی  ضمن تشریح محور های کنگره، ادامه داد: علم و دانش در شخصیت حضرت امام جعفرصادق(ع)، سیاست و اندیشه سیاسی در حیات امام صادق(ع) از محور های برگزاری کنگره ملی امام صادق(ع) بوده که همزمان بافرا رسدن ولادت امام جعفر صادق(ع) موسس مذهب جعفری برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه پس از داوری مقالات در کمیته علمی، مقالات برگزیده در همایش ارائه و در مجله الکترونیکی ویژه همایش نیز منتشر می شود، ادامه داد: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت همایش به نشانی: http://www.c-emam-sadegh.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

امام جمعه خوی نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه والای معنوی و علمی امام صادق(ع) رئیس مذهب جعفری گفت ؛ این گنکره فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی ابعاد شخصیتی امام صادق (ع) بوده و باید با برنامه ریزی بسیار خوب برگزار شود.

حجت الاسلام سید رضی شکوری همچنین برضرورت هماهنگی وهمکاری تمام دستگاههای اجرایی شهرستان و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بر برگزاری با شکوهتر این گنکره تاکید کرد.

کد خبر 2182105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha