بجنورد- خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی گفت: با آن دسته از دستگاه‌های دولتی این استان که بر خلاف قانون راسا و بدون هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اقدام به توزیع آگهی های خود در رسانه‌ها می‌کنند، برخورد قانونی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی در نخستین نشست رسانه‌ای خود از زمان انتصاب به‌عنوان استاندار جدید خراسان شمالی در شهریور ماه امسال، بر رویکرد انتقاد سازنده رسانه های نوشتاری و دیداری این استان تاکید کرد و افزود: رسانه‌های خراسان شمالی علاوه بر انتشار نقاط مثبت استان، انتقادات و کاستی های موجود در دستگاه های مختلف را نیز بازگو کنند اما در بخش انتقادی سعی کنند مباحثی که به نوعی سبب تخریب چهره خراسان شمالی در اذهان سرمایه گذاران و افراد بیرونی می شود را به صورت مکتوب به استانداری منتقل کرده و از رسانه ای کردن آن اجتناب کنند.

وی از رسانه های استان خواست تا ضمن ایجاد انگیزه و فضای امیدبخش در جامعه از درشت نمایی نکات منفی خودداری کرده و اذهان افراد بیرون از استان را نسبت به خراسان شمالی نگران نکنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه در پاسخ به سوالی در زمینه برنامه حمایتی وی از رسانه ها و خبرنگاران، عنوان کرد: یکی از برنامه های استانداری در این زمینه، ملزم کردن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای توزیع مناسب و معقول منابع در بین رسانه ها است.

وی با بیان این که در سال آینده دیگر همانند سنوات گذشته بودجه را به‌صورت کلی در اختیار دستگاه های مختلف فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی گذاریم، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باید برنامه ای مدون بر مبنای فعالیت روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری در استان ارائه کند و بر این اساس در پیوست بودجه، جزئیات هزینه کردها و حمایت‌ها مشخص شود.

پرویزی افزود: در این زمینه نباید اعداد و ارقام هزینه‌ها کلی باشد بلکه لازم است ریز هزینه ها در پیوست بودجه قید شده و با عنوان و ردیف مشخص مصرف شود.

وی در مورد مشکل توزیع آگهی‌های دولتی در نشریات استان و تخلف شماری از دستگاه‌های خراسان شمالی در این زمینه، تصریح کرد: براساس قانون توزیع آگهی‌ها در نشریات می باید از مجرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و در این زمینه با آن دسته از دستگاه های دولتی این استان که بر خلاف قانون راسا و بدون هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اقدام به توزیع آگهی های خود در رسانه ها می کنند؛ برخورد قانونی می شود.

پرویزی اضافه کرد: البته بخشی از اقدامات لازم برای ساماندهی مسئله توزیع آگهی های دولتی در رسانه های خراسان شمالی بر عهده خود رسانه ها است و آنها باید خود در این زمینه تدبیر کرده و با هماهنگی اقدام کنند.

وی در مورد حمایت استانداری از خبرنگاران و فعالان رسانه ای در استان نیز اظهار کرد که استانداری خراسان شمالی با توجه به توان مالی، تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات خبرنگاران به کار می‌گیرد.