۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲

پرويزي:

عوارض غيرقانوني شهرداري‌هاي خراسان شمالي لغو شد

عوارض غيرقانوني شهرداري‌هاي خراسان شمالي لغو شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان شمالي از لغو تمامي عوارض غيرقانوني شهرداري‌هاي استان خبر داد و گفت: عوارض جديد و تعديل شده شهرداري ها از ابتداي سال 93 اجرايي مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدعلي اكبر پرويزي شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم حفظ حقوق شهروندي در زمينه فعاليت شوراهاي شهر و شهرداري ها اظهار داشت: استانداري خراسان شمالي روال غيرقانوني و ظالمانه دريافت عوارض هاي غيرمنطقي از سوي شهرداري ها كه در طول چند دهه گذشته اجرا مي شد را متوقف كرده است.

به گفته وي استانداري خراسان شمالي تمامي مصوبات شوراها در حوزه عوارض و نيز صدها مورد عوارض غيرقانوني كه وضع شده بود و به مردم ظلم مي شد را حذف كرده و اين عوارض ها در حوزه مسكوني و ... منطقي و تعديل شده است.

پرويزي از كنترل ساليانه عوارض شهرداري هاي خراسان شمالي خبر داد و افزود: تمام مصوبات شوراها در حوزه عوارضات رصد شده و بخش هايي كه به مردم ظلم مي شد حذف شده است.

وي همچنين به لغو احكام اعضاي كميسون ماده 100 در استان نيز اشاره كرد و گفت: همه اعضاي كميسيون ماده 100 كه در گذشته تخلف كرده بودند اكنون لغو احكام شده و افراد جديد منصوب شده اند و متخلفان نيز به مجاري قانوني معرفي شده اند.

به گفته پرويزي در اين زمينه نمايندگان وزارت كشور در كميسيون ماده 100 نيز همه به غير از يك نفر جابجا شده اند.

راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان تاكنون فقط كلنگ‌زني شده است

استاندار خراسان شمالی در بخش ديگري از سخنان خود به زيرساخت هاي استان اشاره كرد و اظهار داشت: در دولت گذشته تعداد زيادي از پروژه ها بدون داشتن رديف بودجه صرفا كلنگ زني و رها شده اند.

پرويزي يكي از اين پروژه ها را طرح احداث راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان دانست و افزود: با وجود اقدامات تبليغي انجام شده تاكنون اين پروژه فقط در حد كلنگ زني بوده و هيچ گونه منبع مالي براي اجراي آن ديده نشده بود.

وي اضافه كرد: اما با تلاش هاي انجام شده در دولت تدبير و اميد براي نخستين بار 960 ميليون يورو اعتبار برای اجرای راه‌آهن گرگان ـ بجنورد ـ مشهد در بودجه 93 پيش بيني شده است.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي با بيان اين كه این اعتبار از صندوق توسعه ملی تامين مي شود، افزود: براي نخستين بار است كه براي اجراي خط آهن مشهد- بجنورد- گرگان بودجه پيش بيني شده و اميد مي رود فعاليت اجرايي آن به زودي آغاز شود.

پرويزي در ادامه به ديگر طرح هاي نيمه تمام در استان نيز اشاره كرد و گفت: اكنون در خراسان شمالي افزون بر دو هزار و 500 پروژه نيمه تمام وجود دارد و به همين دليل نيز هيچ پروژه جديدي تا اتمام اين طرح هاي نيمه تمام در استان كلنگ زني نخواهد شد.

وي اضافه كرد: با توجه به محدوديت هاي مالي كشور و استان، قرار است از اين تعداد پروژه نيمه تمام، اعتبارات موجود براي اتمام طرح هايي كه بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارند مصرف شود.

به گفته پرويزي البته در اين زمينه توازن و تعادل منطقه اي و شهرستاني نيز رعايت شده است.

وي با بيان اين كه براي سال 93 كل بودجه تملك دارايي خراسان شمالي 46 ميليارد تومان لحاظ شده است، اظهار داشت: اين ميزان بودجه به نسبت پارسال كه 30 ميليارد تومان بود افزايش يافته اما اين اعتبار براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام موجود در خراسان شمالي كفاف نمي دهد.

پرويزي با بيان اين كه اکنون بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان به دليل محدودیت منابع مالی متوقف شده است، افزود: نگاه مديران اين نيست كه كار نكنند اما وقتي بودجه نباشد هيچ مديري نمي تواند طرح هاي هزينه بر عمراني و زيرساختي را اجرا كند.

 

 

کد خبر 2240170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha