۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲

با تاکید مجدد پرویزی/

قطار تغییر مدیران کل دستگاه های خراسان شمالی شتاب می گیرد

قطار تغییر مدیران کل دستگاه های خراسان شمالی شتاب می گیرد

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی با اشاره به این که تا پایان هفته جاری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آب و فاضلاب روستایی این استان تغییر می کنند، از تغییر برخی دیگر از مدیران کل و روسای دانشگاه ها و دانشکده های خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از شتاب گرفتن تغییرات مدیریتی در خراسان شمالی خبر داد و اظهار کرد: که تا پایان هفته جاری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آب و فاضلاب روستایی استان تغییر می کنند.

به گفته وی البته تغییرات مدیریتی در استان به این دو اداره کل محدود نمی شود و در هفته های آینده مدیران کل برخی از دستگاه های دیگر و نیز روسای تعدادی از دانشگاه ها و دانشکده های خراسان شمالی نیز تغییر خواهند کرد.

اعلام تغییر قریب الوقوع برخی از مدیران کل دستگاه های استان در حالی صورت می گیرد که اواخر سال 92 استاندار خراسان شمالی گفته بود مدیران کل ارشاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محیط زیست و مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان در روزهای پایانی سال 92 تغییر می کنند اما از این بین تنها مدیرکل محیط زیست تغییر کرد و علی اصغر مطهری جایگزین حسین آبسالان شد.

همچنین هفته گذشته نیز مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی تغییر کرد و فهیمه مهمان نواز جایگزین علی اصغر رضازاده شد.

البته همزمان با بالا گرفتن بحث ها در مورد تغییر شماری از مدیران کل خراسان شمالی از اواخر پارسال، منابع موثق می گویند که برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی رایزنی های گسترده ای با وزارتخانه های مربوط انجام داده اند تا مانع برخی از این تغییرات شوند؛ اما آن گونه که استاندار خراسان شمالی خبر داده به نظر می رسد این رایزنی ها و تلاش های پشت پرده چندان ثمری نداشته است.

در هفته های اخیر علاوه بر بحث تغییر مدیران کل دستگاه های فوق الذکر، زمزمه های تغییر مدیران کل برخی دیگر از دستگاه های خراسان شمالی نظیر ادارات کل ورزش و جوانان، کتابخانه های عمومی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... نیز مطرح می شود.

استاندار خراسان شمالی گفته که روسای برخی از دانشگاه ها و دانشکده های استان نیز تغییر می کنند و وزارت علوم در نظر دارد با تغییر این روسا، در زمینه آموزش عالی استان تحولی ایجاد کند.

البته وی به غیر از دانشگاه پیام نور، نامی از دیگر دانشگاه ها و مسئولان آن که قرار است تغییر کنند؛ نبرد اما با در نظر گرفتن تغییرات اعمال شده اخیر در دانشگاه های خراسان شمالی، می توان به سمت و سوی تغییرات در آموزش عالی استان و نگرش اعتدالی و اصلاح طلبی در این تغییرات، پی برد.

در این راستا اواخر پارسال وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت تدبیر و امید در حکمی احمد محقر را به عنوان سرپرست دانشگاه دولتی بجنورد، جایگزین محسن طالب زاده  کرد؛ کسی که 7.5 سال پیش از سوی وزیر علوم دولت نهم محمود احمدی‌نژاد به این سمت منصوب شده بود.

البته پیش از این روسای دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد خراسان شمالی نیز تغییر کرده بودند.

از زمان استقرار دولت یازدهم و انتصاب سیدعلی اکبر پرویزی به سمت استاندار خراسان شمالی، در این استان چهار معاون استاندار، هفت فرماندار، شماری از بخشداران، شش مدیرکل استانداری، مديران کل آموزش و پرورش، استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت، مديران عامل شرکت هاي آب منطقه اي و شهرک هاي صنعتي و رؤساي دانشگاههاي علوم پزشکي خراسان شمالي، آزاد و دولتي  تغيير کرده اند.

 

کد خبر 2270311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha