۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳

پرويزي:

دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بانوان توانمند در بخش‌های مدیریتی استفاده کنند

دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بانوان توانمند در بخش‌های مدیریتی استفاده کنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالي بر استفاده از توانمندي بانوان و ظرفيت آنان در سيستم مديريتي دستگا‌ه‌هاي اجرايي استان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد علي اكبر پرويزي ظهر شنبه در آستانه گرامیداشت هفته مقام زن و روز مادر در نشست بانوان کارمند استانداري خراسان شمالي با اشاره به اينكه بانوان در زندگي با مشكلات كاري درون سازماني و خانواده مواجه هستند، گفت: بانوان توانمند استان با درايت تمام توانسته اند دو حوزه كار و زندگي را به خوبي مديريت كنند.

وي با تاكيد براينكه بانوان دقت نظر بيشتري نسبت به اقايان در امورات دارند، تصريح كرد: در دستگاه‌هاي اجرايي استان سعي بر اين است تا كارشناسان زن در سطوح بالاتري منصوب شوند.

پرويزي با بيان اينكه بانوان در عرصه هاي اجتماعي و سياسي، نقش پررنگي ايفا مي كنند، گفت: فرازونشيب‌ها در نگاه دولت‌ها به مقام زن متفاوت بوده و از اين جهت در دولت تدبير و اميد طي جلسه اي با وزير كشور، تاكيد شد تا از توانمندي و ظرفيت بانوان در سيستم‌هاي مديريتي استفاده شود.

وي افزود: در همین راستا براي نخستين بار در چند استان كشور، بانوان به عنوان فرماندار منصوب و مشغول به کار شده اند.

پرويزي با اشاره به اينكه در استان ها و شهرستان هاي كوچك محدوديت هايي جهت موضوع هايي مديريتي بانوان وجود دارد، عنوان كرد: بايد به سمتي گام برداريم كه از این فرصت براي استفاده از توانمندي بانوان در حوزه هاي اداري استفاده شود.

وي با بيان اين مطلب كه برخي مخالفان در جامعه وجود دارند كه با حضور زنان در اجتماع به شدت مخالفت مي کنند، اظهار كرد: اينگونه افراد تفكراتي دارند كه زنان فقط بايد در مديريت زندگي و خانه داري نقش داشته باشند اما برخلاف تفكرات اين افراد، زنان نيز مي‌توانند در اجتماع حضورداشته و كارهاي مديريتي را به خوبي انجام دهند.

استاندار خراسان شمالي با بيان اينكه بانوان استانداري با ارتباط صميمانه خود با دستگاه‌هاي اجرايي استان توانست‌اند مشكلات آنان را به استانداري جهت پيگيري ارجاع دهند، افزود: سال گذشته از طريق اطلاع رساني بانوان استانداري مشكل بيمارستان بنت الهدي بجنورد به استانداري منتقل شد كه این موضوع در حال پيگيري است.

مديركل امور بانوان استانداري خراسان شمالي نيز در ادامه اين نشست گفت: امروزه زنان كشور و به خصوص خراسان شمالي با الگو قرار دادن اسوه هاي اسلام توانسته اند در تمامي عرصه ها حضور داشته باشند.

مهردخت قوپرانلو با اشاره به اينكه در فعاليت زنان جامعه، همسرداري و فرزند داري در الويت است، افزود: زنان بزرگوار اسلام مانند حضرت خديجه(س)  در عرصه اقتصادي وحضرت زهرا(س) در تمامي عرصه ها پشتيبان پدر و همسر خود بوده اند كه امروزه بانوان ما نيز با الگو قرار دادن اين بزرگواران مي توانند در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشند.

وي گفت: زنان جامعه ما توانسته اند با درسهایی كه از بانوان بزرگ اسلام آموخته اند در طول 8 سال دفاع مقدس هموراه از نظام اسلامی پشتيبانی کنند.

قوپرانلو اظهار كرد: با هجمه هاي فرهنگي كه از سوي غرب به جامعه ما وارد مي شود زنان ما با اسوه قرار دادن بانوان صدر اسلام، در برابر جنگ نرم با تمام توان ايستادگي و نقش خود را به خوبي ايفا مي كنند.

کد خبر 2273673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha