۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۱۰

پرویزی:

اعتمادسازي شرط اصلي اجراي طرح‌هاي بزرگ و ملي است

اعتمادسازي شرط اصلي اجراي طرح‌هاي بزرگ و ملي است

بجنورد – خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالي گفت: اعتماد سازي شرط اصلي اجراي طرح‌هاي بزرگ و ملي است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی اکبر پرویزی در ديدار مدير كل دفتر امور بيابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت : در صورتي اجراي اينگونه طرح ها همراه با موفقيت خواهد بود كه اعتماد مردم در اجرای آن مورد توجه قرار گيرد.

وي تصريح كرد: به رغم تنگناهاي مالي كه این استان با آن مواجه است، سهمي كه براي استان در اجراي طرح ترسیب کربن در نظر گرفته شده است را تأمين خواهيم كرد.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالی اظهارداشت: تجربيات كارشناسان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در امور بيابان و اجراي طرح‌هاي موفق در مناطق مختلف كشور در اجراي اين طرح مهم تاثیرگذار است.

پرويزي ادامه داد: كارها بايد در مرحله اول با فرهنگ بومي مردم منطقه مطابقت داشته باشد و نيازهاي اوليه مردم مد نظر قرار گيرد.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه در بالا دست منطقه مورد نظر پروژه احداث سد در دست اجرا است با هماهنگي بين ادارات مربوطه از اين سد در جهت اجراي پروژه نیز مي توان استفاده كرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه زير ساخت هاي لازم براي اجراي این طرح از قبيل آب، برق و راه در منطقه مهيا است افزود: در آينده نزديك اجرای پروژه راه آهن و گازرساني نيز كمك خوبي براي اجراي اين طرح بين المللي و ملي خواهد بود.

پرويزي اظهار اميدواری کرد که اين طرح با كمك هاي فني و اعتباري سازمان جنگل ها و مراتع و سازمان ملل و كمك هاي استانداري با موفقيت و به صورت كامل اجرا شود.

مدير كل دفتر امور بيابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور نيز در اين ديدار گفت: طرح تعميم ترسيب كربن در منطقه "گوريان" شهرستان اسفراين با مساحت 110 هزار هكتار با سرمايه گذاري ريالي و ارزي استانداري، صندوق عمران سازمان ملل متحد UNDP و سازمان جنگل ها و مراتع به مبلغ 70 ميليارد ریال طی مدت 7 سال اجرايي مي شود.

عباس كارگر افزود: موضوع محوري اين طرح، مديريت مشاركتي منابع طبيعي و توسعه روستايي است كه هدف اصلي آن حفظ منافع مردم و ايجاد اشتغال پايدار براي آنهاست.

وي اضافه كرد: هيچ كاري بدون نظر مردم در منطقه انجام نخواهد شد و رمز موفقيت ما براي اجراي اين طرح حضور مردم در عرصه و واگذاري امور به خود آنهاست.

كارگر یاد آور شد: خراسان شمالي پانزدهمين استان كشور است كه اين پروژه در آن اجرا مي شود و براي اجراي طرح هيچ نسخه اي از تهران و يا اداره كل نوشته نمي شود بلكه كارشناسان زبده با حضور در منطقه به صورت مستقيم با مردم تعامل و همکاری خواهند داشت.

برپایه این خبر، در اين ديدار مدير كل منابع طبيعي استان و جمعي از دست اندركاران اجراي طرح بين المللي تعميم ترسيب كربن در منطقه گوريان اسفراين حضور داشتند.

 

کد خبر 2270135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha