۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۹

پرویزی:

فعالیت اصولی رسانه ها منجر به كاهش تخلفات دستگاه ها می شود

فعالیت اصولی رسانه ها منجر به كاهش تخلفات دستگاه ها می شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: فعالیت اصولی و مناسب رسانه ها منجر به كاهش تخلفات و بی قانونی ها در ادارات و دستگاه های مسئول می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اكبر پرویزی پیش از ظهر شنبه در نشست با مدیران رسانه های خراسان شمالی، با تأكید بر نقش رسانه ها در توسعه استان و كشور، اظهار كرد: فعالیت مطلوب رسانه ها می تواند مردم را نسبت به حقوق آنها آشنا كرده و از طرف دیگر دستگاه ها و ادارات را ملزم به حركت در چهارچوب قانون و وظایف تعیین شده كند.

وی با بیان این كه فعالیت اصولی و مناسب رسانه ها منجر به كاهش تخلفات و بی قانونی ها در ادارات و دستگاه های مسئول می شود، اضافه كرد: اگر تبادل اطلاعات و چرخه اطلاع رسانی در جامعه تقویت و اصلاح شود یقینا تخلفات دستگاه های اجرایی كاهش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با تأیید این كه متأسفانه رسانه ها در برخی مواقع از جوانب مختلف تحت فشار قرار می گیرند، اظهار داشت: از همه رسانه های استانی می خواهیم در صورتی كه از جایی تحت فشار قرار گرفته و یا برای انتشار اخباری مواخذه شدند مراتب را حتما به استانداری اطلاع داده تا پیگیری شده و مسأله مزبور رفع شود.

پرویزی با بیان این كه در نبود احزاب فعال، رسانه های موجود بخشی از وظایف و رسالت های حزبی را نیز بالاجبار عهده دار شده اند، اضافه كرد: حركت در این مسیر هزینه هایی را نیز برای رسانه ها در پی داشته كه باید تلاش شود این هزینه ها به حداقل برسد.

وی همچنین با تأكید بر رعایت اصل صداقت از سوی رسانه ها، داشتن نگاه حرفه ای به مسایل و از سویی مدیریت درست و دقت در انتقال اطلاعات در رسانه ها را در حل مشکلات و معضلات جامعه اثرگذار دانست.

پرویزی تصریح كرد: اگر رسانه ها در انتشار اخباری كه منجر به توسعه استان و رفع مشكلات و كاستی های موجود می شود كوتاهی كنند یقینا مدیون مردم خواهند شد و این موضوع اصلا مناسب نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به این كه یكی از مهم ترین ملزومات توسعه جامعه، وجود رسانه های فعال و بیان نظرات اقشار و گروه های مختلف است، اظهار كرد: رسانه ها اهمیت و نقش فوق العاده ای دارند و هیچ ابزاری نمی تواند جایگاه رسانه ها را پر كند.

محمدرحیم نوروزیان از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا آستانه تحمل خود را در برابر نقد رسانه ها افزایش دهند چرا كه تعامل با رسانه ها منجر به توسعه استان خواهد شد.

وی همچنین تصریح كرد: به آن دسته از مدیرانی كه در زمینه تعامل با رسانه ها ضعیف عمل كرده و یا رسانه ها را تحت فشار قرار دهند از سوی مدیریت ارشد استان تذكر داده می شود.

نوروزیان بخشی از مشكلات سال های اخیر كشور را مربوط به میدان ندادن به رسانه های آزاد دانست و افزود: اگر در هشت سال گذشته و یا در مقاطعی پیش از آن به رسانه ها توجه شده و به آنها میدان داده می شد به یقین مشكلات كمتری دامن گیر جامعه می شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست برخی از مدیران رسانه های استان مشكلات و انتظارات خود را با مدیران ارشد استان مطرح كردند.

گفتنی است: اكنون در استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی ۲۶ نشریه داری مجوز هستند كه از تعداد تنها هشت نشریه در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه و فصلنامه منتشر می شوند.

کد خبر 2518050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha