اراک - خبرگزاری مهر: سرپرست شعبه مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی از محدودیتهای ترافیکی در محورهای اراک - سلفچکان و آزادراه ساوه - همدان از امروز خبر داد.

حامد عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: محدودیت ترافیکی در محور اراک - سلفچکان برای اجرای عملیات احداث زیر گذر مالک آباد (کیلومتر 5 ) از ساعت هشت صبح تا 18 بعد از ظهر است.
 
وی با بیان اینکه محدودیت ترافیکی در این محور یک ماه طول می کشد اظهارداشت: رانندگان جوانب احتیاط را رعایت کنند تا از تصادف و سانحه برای خود و دیگران جلوگیری کنیم.
 
محدودیت سه روزه ترافیکی در آزادراه ساوه - همدان
 
عابدی با اشاره به محدودیت سه روزه ترافیکی در آزادراه ساوه - همدان اظهارداشت: این محدودیت از روز گذشته آغاز شده است و تا فردا نیز ادامه دارد.
 
وی اضافه کرد: رانندگان با رعایت جوانب احتیاط هنگام اجرای عملیات نصب عرشه پل روگذر (حد فاصل غرق آباد تا نوبران ) از ساعت 7 صبح تا 19 بعد از ظهراز تصادف و سانحه برای خود و دیگران جلوگیری کنیم.
 
سرپرست مرکز مدیریت راهها در بخش دیگری از سخنان خود پرترددترین محورهای استان مرکزی را شازند- اراک، اراک -شازند، آزادراه تهران- ساوه،  آزادراه-ساوه  تهران، بروجرد-اراک و اراک-سلفچکان عنوان و تصریح کرد: طی هفته گذشته در 19 محور استان مرکزییک میلیون و 282 هزار و 749 وسيله نقليه سبک و سنگین تردد داشتند.
 
عابدی سهم وسایل نقلیه سنگین را از این ترددها 30درصد از 6 تا 12اردیبهشت عنوان کرد و گفت: درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در استان 30 درصد است که از این لحاظ رتبه پنج کشور را داراست.

وی محورهای دارای بیشترین درصد تخلفات سرعت غیر مجاز را سلفچکان- دلیجان، اراک-شازند،  شازند- اراک، آزادراه همدان- ساوه وسلفچکان اراک دانست و گفت: درصد تخلفات سرعت غیر مجاز در استان 26 درصد  است که استان مرکزی در این مدت رتبه دو در کشور را کسب کرده است.