تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

اراک - خبرگزاری مهر: نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در فضایی به وسعت 300 مترمربع فضای دردانشگاه فرهنگیان حضرت زینب کبری(س) اراک گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدرس درس ادبیات کودک و نوجوان و مسئول نمایشگاه ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: دستاوردهای علمی و تولید محتوای آموزشی دانشجویان در قالب آموزه های اخلاقی و دینی، ساخت ماکت، نقاشی، ادبیات داستانی و تابلو های آموزشی به نمایش درآمده است.

بختیار پور با بیان اینکه در کشور ما میانگین مطالعه روزانه کمتر از یک دقیقه است اظهارداشت: این درحالی است که کتاب خواندن والدین برای کودکان علاوه بر عادت دادن انها درکودکی به کتاب، باعث رشد و تکامل ذهنی و رفتاری کودکان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوب است فرهنگ کتاب خواندن رادر خود و کودکمان گسترش دهیم و با آگاهی بیشتر درباره نوع کتاب و تناسب آن با سن فرزندمان تصمیم‌گیری کنیم.

بختیار پور تصریح کرد: در عصر حاضر بیشترین زمان کودکان با فعالیت های بعد از مدرسه، تکالیف مدرسه و ... پر می شود این در حالی است که تلویزیون و بازی های کامپیوتری نیز زمان زیادی از کودکان را پر می کند اما این دلیل بر عدم توجه به مطالعه و اهمیت آن نباید باشد و ما باید سعی کنیم ادبیات را برای کودک سرگرم کننده و جذاب کنیم.

این نمایشگاه به همت دانشجویان رشته علوم تربیتی و با هدف انتقال آموزه ها و محتوای آموزشی به دانش آموزان برپا شده است.