بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان شمالي گفت: به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازي خرمشهر در استان 42 برنامه محوري برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احيامحمد اميري ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان شمالي به مناسبت گراميداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازي خرمشهر در سال جاري 42 برنامه محوري در نظر گرفته است.

وي اظهار داشت: ديدار با نماينده استان در مجلس خبرگان رهبري، ديدار با ائمه جمعه شهرستان‌هاي استان و قائم مقام نماينده ولي‌فقيه در خراسان شمالي و برگزاري صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح از جمله برنامه هاي این اداره كل به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر محسوب مي شود.

سرهنگ اميري برگزاري مسابقات تيراندازي نيروهاي مسلح، برگزاري مسابقات دوميداني و صعود به مرتفع‌رين قله‌هاي استان را از ديگر برنامه‌هاي اين اداره كل عنوان كرد.

وي در ادامه به عمليات بيت المقدس و آزادسازي خرمشهر پرداخت و افزود: خراسان شمالي در دوران 8 سال دفاع مقدس دو هزار و 772 شهيد تقديم اسلام و انقلاب اسلامی كرده است که از اين تعداد تنها 48 نفر از رزمندگان دلاور این استان در عملیات بیت المقدس به درجه رفيع شهادت نائل آمده اند.

سرهنگ امیری تصریح کرد: رزمندگان سپاه اسلام با توكل به خدای متعال و با ايثارگري، فداكاري و گذشتن از جان خود، در مقابل دشمنان اسلام ايستادگي كردند و اجازه ندادند که دشمن ذره ای از خاك ايران اسلامی را غصب كند.

مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي اضافه كرد: در جريان آزادسازي خرمشهر 19 هزار عراقي به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

وي با بيان اينكه در شب عمليات آزادسازي خرمشهر رزمندگان بسياري به درجه رفيع شهادت نائل شدند، افزود: سالروز آزادسازي خرمشهر را باید گرامي بداريم و حماسه آفرینی های عظيم این عملیات و همچنین حماسه های 8 سال دفاع جانانه رزمندگان سلحشور اسلام را به نسل‌هاي آينده منتقل كنيم.