۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱

سی و یکم مرداد ماه جاری/

چهار شهید گمنام در خراسان شمالی تشییع و تدفین می‌شوند

چهار شهید گمنام در خراسان شمالی تشییع و تدفین می‌شوند

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: سی و یکم مرداد ماه امسال چهار شهید گمنام در این استان تشییع و تدفین می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احیامحمد امیری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی خراسان شمالی از چهار شهید گمنام، اظهار داشت: سی و یکم مرداد ماه امسال همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، چهار شهید گمنام در شهرهای آشخانه و گرمه این استان تدفین و تشییع می‌شوند.

وی با اشاره به این که این شهدا در واقع جزء 82 شهید گمنامی هستند که اخیرا توسط تیم های جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده‌اند، اضافه کرد: قرار است پیکر مطهر این شهدا همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) در 22 استان و 38 نقطه از کشور تشییع و به خاک سپرده شوند.

سرهنگ امیری افزود: بر اساس اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از این بین 70 شهید، گمنام و مربوط به عملیات‌های آفندی سال67، تک دشمن سال 67، خیبر، کربلای پنج و والفجر هشت هستند و مشخصات 12 شهید بزرگوار شناسایی شده دیگر نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گفته وی علاوه‌بر خراسان شمالی؛ استان‌های اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان دیگر استان های میزبان شهدای گمنام در سالروز شهادت رییس مذهب تشیع هستند.

سرهنگ امیری با اشاره به این که تاکنون 41 شهید گمنام در 20 نقطه از خراسان شمالی دفن شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به این که سه شهرستان مانه و سملقان، گرمه و راز و جرگلان در این استان تاکنون میزبان شهدای گمنام نبودند؛ تلاش شد تا زمینه دفن شهدای گمنام در این شهرستان‌ها نیز فراهم شود.

همچنین سرگرد مجید فغانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشییع و تدفین دو شهید گمنام در این شهرستان، گفت: مردم مؤمن و شهید پرور شهرستان گرمه جمعه سی و یکم مرداد ماه میزبان دو شهید گمنام خواهند بود.

وی اظهار داشت: پیکر مطهر این دو شهید بزرگوار پس از تشییع، در ضلع غربی پارک شقایق گرمه دفن خواهند شد تا با احداث یادمان شهدای گمنام در محل مورد نظر، زمینه ایجاد فضای فرهنگی با رویکرد زیارتی و سرمایه گذاری معنوی در شهرستان ایجاد شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرمه اضافه کرد: مسیر و زمان شروع مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام پس از هماهنگی با نهادهای متولی اعلام می شود.

کد خبر 2350528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha