اراک- خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی اتمام طرح های نیمه تمام را از اولویت تخصیص اعتبارات استان برشمرد و افزود: فرمانداران و مدیران استان مرکزی دستگاه ها باید تلاش کنند طرح های نیمه تمام را تا پایان سال 94 به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر پنجشنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان افزود: بر اساس قانون پنج درصد از اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان ها باید در حوزه ورزش و توسعه زیر ساختهای آن هزینه شود.

استاندار همچنین اعتبارات عمرانی استان در سال جاری را 112 میلیارد تومان اعلام کرد که 70 درصد آن تعیین تکلیف شده است.

وی در ادامه با توجه به ظرفیت خوب استان در تولیدات کشاورزی و صنایع دستی ایجاد مکانی برای عرضه محصولات بومی و صنایع دستی در استان را ضروری دانست که 100 میلیون تومان نیز برای این امر اختصاص یافت مقیمی با اشاره به اینکه جذب اعتبارات ملی توسط مدیران استان از اولویت های ارزیابی عملکرد آنها به شمار می رود گفت : با تعامل همه جانبه و با استفاده از ظرفیت و حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید نسبت به دریافت سهم استان از اعتبارات ملی تلاش شود.

در این نشست مقرر شد تا سقف 200 میلیون تومان برای جابجایی تاسیسات برق در شهرستانهای استان اختصاص یابد.

اختصاص 400 میلیون ریال برای تکمیل طرحهای محیط زیست، 300 میلیون ریال برای پروژه دارالقرآن آشتیان، ساماندهی سایت شهر زیرزمینی ذلف آباد فراهان، اختصاص 500 میلیون ریال برای راه وشهرسازی و یک میلیارد ریال برای لایروبی قنات های دلیجان از جمله مصوبات این نشست بود.

سهم اعتبارات شهرستان های کمیجان 48 میلیارد و 300 میلیون ریال، خنداب 54 میلیارد و 500 میلیون ریال، آشتیان 27 میلیارد ریال، تفرش 54 میلیارد و 500 میلیون ریال و فراهان 40 میلیارد و 50 میلیون ریال  مشخص است.

همچنین سهم اعتبار تخصیصی ملی شهرستان شازند در سال جاری 99 میلیارد ریال، ساوه 57 میلیارد و 530 میلیون ریال، زرندیه 45 میلیارد و 400 میلیون ریال، محلات 52 میلیارد و 500 میلیون ریال، خمین 102 میلیارد ریال و دلیجان 52 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

در نشست امروز اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی استان بیش از 73 میلیارد و 93 میلیون تومان اعتبار در قالب بودجه سال 93 بین شهرستان های استان توزیع شد.
در این نشست سهم اعتبار تخصیصی از بودجه امسال در هر شهرستان نیز مشخص شد.

در این نشست که نمایندگاه مردم شهرستانهای محلات و دلیجان و شهرستانهای آشتیان و تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند استاندار مرکزی با بیان اینکه یک هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در قالب بودجه استان امسال اختصاص یافته گفت : سهم شهرستان اراک از این میزان 97 میلیارد و 200 میلیون ریال است.