۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۰

بختیاری:

زنگ سرشماری عمومی کشاورزی در امان‌آباد اراک نواخته می شود

زنگ سرشماری عمومی کشاورزی در امان‌آباد اراک نواخته می شود

اراک- خبرگزاری مهر: فر ماندار اراک از نواخته شدن زنگ سرشماری عمومی کشاورزی در روستای امان‌آباد اراک خبر داد و گفت: کار اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی پنجم مهرماه با نواخته شدن این زنگ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بختیاری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اراک افزود: سرشماری عمومی کشاورزی طبق قانون هر 10 سال یک بار در سراسر کشور در راستای برنامه‌ریزی بهتر برای کشاورزی انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: امسال نیز از روز 5 لغایت 18 مهر ماه سر شماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور در شهرستان اراک نیز با نواخته شدن زنگ سر شماری عمومی کشاورزی در روستای امان آباد آغاز خواهد شد.

فرماندار اراک با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در کنار صنعت اظهار داشت: بخش کشاورزی در کنار صنعت از بخش‌های قابل اهمیت در رونق اقتصادی کشور هستند که باید با برنامه‌ریزی بهتر در رفع مشکلات آنها رونق اقتصادی کشور را رقم بزنیم.

بختیاری با تاکید بر اینکه سرشماری عمومی کشاورزی ربطی به پرداخت مالیات کشاورزان و یا قطع یارانه آنها ندارد، بیان داشت: این سرشماری فقط در راستای برنامه‌ریزی بهتر برای بخش کشاورزی و کشاورزان کشور صورت می‌گیرد؛ لذا کشاورزان با اعتماد به دولت و با آرامش خاطر در این سرشماری به صورت صحیح شرکت کنند.

وی همچنین کاهش تعداد سرشماران در این دوره نسبت به سال 82 را از دیگر تفاوت‌های این سرشماری با سرشماری دوره قبل دانست و عنوان کرد: در این دوره برای شهرستان اراک حدود 20 نفر کار سرشماری را انجام می‌دهد و به دلیل انجام این سرشماری به صورت آنلاین، مسئولان کشوری در پایان هر روز آمار را دریافت خواهند کرد.

آمریکا توان مقابله بر برابر ایران را ندارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: آمریکا توانایی برابری در مقابل قدرت ایران را ندارد.

سردار نورخدا قاسمی افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در حالی شکل گرفت که حدود 18 ماه از شکل‌گیری انقلاب گذشته بود و هنوز ناامنی نظامی در کشور حاکم بود؛ لذا استکبار به دلیل ترس از قدرت ایران جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد.

وی ابراز کرد: در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران مدعیان حقوق بشر خاموشی پیشه کردند و ایران را به خویشتن داری دعوت می‌کردند که این نشان از ترس آنها از جمهوری اسلامی ایران و دشمنی آنها با نظام ما است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی با درایت امام راحل و پشتیبانی ایشان مجاهدانه وارد صحنه شدند، افزود: جنگ تحمیلی علیه ایران تنها صخنه در تاریخ است که استکبار با خواست خودش وارد جنگ می‌شود و با قدرت مردم از آن کشور به بیرون رانده می‌شود.

قاسمی در ادامه با اشاره به اعترافات آمریکا نسبت به قدرت ایران اسلامی گفت: آمریکا منطق گفتگو را ندارد و هر جا که بداند می‌تواند پیروز شود وارد جنگ می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اعترافات دولت اوباما نسبت به قدرت جمهوری اسلامی ایران در دنیا، آمریکا توانایی مقابله با ایران اسلامی را ندارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در ادامه به علت گفتگوی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا پرداخت و اظهار داشت: ما هر چه به جلو پیش می‌رویم دشمنی آنها با ما بیشتر می‌شود، ولی علت گفتگوی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا داشتن منطق گفتگو نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قاسمی رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا را همدلی و وفاق ملت و دولت آن و تمکین از ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در شرایط اقتدار در دنیا قرار دارد؛ لذا عمل به تکلیف و تلاش برای حفظ همدلی در کشور از وظایف همه آحاد مردم است.  

جمع‌آوری بیش از 10 میلیار ریال در جشن عاطفه‌ها

قائم مقام مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکز ی هم در این جلسه از پیش‌بینی جمع آوری بیش از 10 میلیارد ریال در جشن عاطفه‌ها در استان مرکزی خبر داد.

بهرامی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود در استان مرکزی حدود 10 میلیارد و 151 میلیون ریال در جشن عاطفه برای کمک به دانش آموزان نیازمند جمع آوری شود که از این میزان سهم شهرستان اراک 4 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته 7 میلیارد و 727 میلیون ریال در سطح استان جمع آوری شد که از این میزان سهم شهرستان اراک 2 میلیارد و 980 میلیون ریال بود.

وی ابراز کرد: جشن عاطفه هر ساله از 16 لغایت 18 مهر ماه در سراسر کشور برگزار می شود که امسال نیز در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور این جشن در روز 16 مهر ماه در پایگاه مدارس و در روز 17 مهر ماه در  پایگاه‌های ثابت و سیار سراسر استان و در روز 18 مهر ماه هم در پایگاه‌های مصلی و نماز جمعه سراسر استان برگزار خواهد شد.

بهرامی یادآور شد: هدایای نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده در جشن عاطفه‌ها بین بیش از 2000 دانشجو و 4500 دانش آموز نیازمند استان مرکزی توزیع خواهد شد.

ایجاد تفکر در بشریت ماموریت آموزش و پرورش است

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان  اراک هم در این جلسه گفت: ایجاد تفکر در بشریت ماموریت آموزش و پرورش است.

ابوالفضل هاشمی افزود: استان مرکزی 226 هزار دانش آموز دارد که حدود 100 هزار نفر آنها در شهرستان اراک در حال تحصیل هستند.

وی ابراز کرد: در مهر ماه سال جاری حدود 3500 کلاس درس در اراک آماده شد و یکی از اقدامات اموزش و پرورش استان و شهرستان اراک به صورت پایلوت کشوری استفاده از لباس های ایرانی و متحد الشکل برای دانش آموزان بود که امسال این طرح به خوبی در استان اجرایی شد.

هاشمی اظهار داشت: درصد قبولی دانش اموزان سال سوم متوسطه در خرداد ماه گذشته در اراک 82/5 درصد بود که این نشان از همدلی و همکاری تمامی مسئولین با آموزش و پرورش دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان  اراک، آموزش معلمین را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جدید دانست و خاطرنشان ساخت: امسال در اراک حدود یک میلیون و 300 هزار جلد برای دانش آموزان چاپ و توزیع شد.

کد خبر 2377560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha