۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۰۶

پورقاسمیان؛

همراهی مردم با شوراها نیازمند فراهم بودن بسترهای مناسب است

 همراهی مردم با شوراها نیازمند فراهم بودن بسترهای مناسب است

اراک – خبرگزاری مهر: فرماندار اراک گفت: همراهی و همگامی مردم با شوراهای شهر و روستا نیازمند فراهم بودن بسترهای مناسب فرهنگی واجتماعی است و فراهم نمودن این بستر ها نیز بیش از هر چیز بر عهده خود شوراهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم پورقاسمیان ظهر سه شنبه در  نشست به مناسبت روز شورا در فرمانداری اراک با اشاره به اینکه نهم اردیبهشت روز ملی شوراها نامگذاری شده و اعضای  شوراها، نمایندگان مردم بین دولت و مسئولین هستند افزود: شوراها دارای موقعیت و جایگاه ارزشمندی هستند که در توسعه امور زیربنایی و مدیریت شهری و روستایی استان نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: شوراهای شهر و روستا با توجه به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در صدور فرمان تاریخی تشکیل شوراهای اسلامی مبین جایگاه آن در عرصه تصمیم گیری ها و فعالیت های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که که با وجود عمر کم خدمات زیادی از خود به جای گذاشته اند.

پورقاسمیان اضافه کرد: خط مشی ترسیمی مقام معظم رهبری برای کشور فصل الخطاب همه بخشهای کشور است و شوراهای اسلامی نیز باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، هدفمند کردن یارانه ها و منشور سلامت گامهای هوشمندانه بردارند.

وی اظهار کرد: ابزار قانون و طرح های توسعه ای و آمایش سرزمین ملاک کار شوراهای اسلامی است و نقش این نهاد در حفظ توازن اکولوژیکی، فرهنگی و اقتصادی هر منطقه محوری است.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: رمز موفقیت شوراهای اسلامی پرهیز از حاشیه و اختلاف سلیقه و تعامل سازنده با دستگاههای اجرایی است.

در پایان این جلسه اعضای شوراهای شهرها و روستاها به بحث در مورد مشکلات موجود در شهر و مشکلات موجود در زمینه همکاری با شوراها و درخواست خود و نقش و وظایف شوراها پرداختند.

هم اینک 833 شورای اسلامی روستایی در استان مرکزی فعالیت دارد.

کد خبر 2281136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha