۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۲

در جلسه امروز مطرح شد

اعتراض برخی از نامزدهای چهارمین شورای شهر اراک به انتخابات/تخلفات نادیده گرفته شده

اعتراض برخی از نامزدهای چهارمین شورای شهر اراک به انتخابات/تخلفات نادیده گرفته شده

اراک – خبرگزاری مهر: جمعی از شرکت کنندگان در چهارمین انتخابات شورای شهر اراک خواستار بازشماری برخی از صندوقهای رای شدند و اعلام کردند در قبل، حین و بعد انتخابات تخلفات چشمگیری صورت گرفته که این تخلفات نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رجاییان از نامزدهای چهارمین شورای شهر ظهر روز شنبه در جلسه اعتراض به تایید صحت انتخابات شورای شهر اراک گفت: رفتار برخی مسئولین شک و شبه در این انتخابات شورای شهر اراک ایجاد کرده است.

وی به تاخیر و شمارش آراء اشاره کرد و گفت: در حالیکه شنبه شب بعد از انتخابات شهرهای بزرگ تر از اراک این آراء را اعلام کرده بودند افراد دست اندر کار از هشت همان شب تا هشت صبح فردا  تعطیل می شوند.

مصطفی عرب نیز با بیان اینکه بر صحت این انتخابات شکی نداریم گفت: اما در قبل، حین و بعد نامزدها تخلفاتی شده است که برخی از آنها با اغماض رفتار شده است.

در قبل، حین و بعد نامزدها تخلفاتی شده است

وی با اشاره به اینکه چرا یک نامزد می توانست تنها چهار بنز بزند و دیگری 40 بنر اظهارداشت: قصه انتخابات در شورای شهر و ریاست جمهوری کاملا مجزا از یکدیگر پیش  رفت و انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر را تحت شعاع قرار داد.

عرب به خرید رای، جمع کردن افراد از روستاها به شهر اراک و تبلیغات در حین رای گیری اشاره کرد و گفت: نباید ترس از ابطال انتخابات شورای شهر در اراک وجود داشته باشد چراکه در شهرهای قزوین و رشت نیز انتخابات ابطال شده است.

مقدم از اعضای ائتلاف اراک گفت: یک نفر از مسئولین باید پاسخی برای این شکایتها بدهد که هیچ کس جوابگو نیست.

محمدرضا اجتهادی دبیر جامعه مهندسین و رئیس یکی از ائتلافهای 15 نفره اراک نیز با بیان اینکه در شمارش آرا نیز ما اعتراض داریم تصریح کرد: قانون باید پاسخگو باشد نه اینکه مانع اعتراضها و حتی جواب این اعتراضها باشد.

تقاضای ما در وهله اول بازشماری برخی از صندوقهاست

وی اضافه کرد: تقاضای ما در وهله اول بازشماری برخی از صندوقهاست و ایینکه در بازشماری حداقل یک نماینده از همه ما در این بازشماری حضور داشته باشد.

علی چگینی نیز با تاکید بر اینکه فرمانداری به هیچ وجه پاسخگوی شکایت مانیست تصریح کرد: خرید و فروش رای باعث ابطال انتخابات می شود و انتظار ما نظارت قوی بود که این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت نظارت انتخابات شهر اراک نیز با بیان اینکه از نظر ما صحت انتخابات مورد تایید است گفت: بیش از 50 شکایت انجام شده که در جلسات بررسی و صحت آن از نظر شورای نگهبان مورد تایید است.

از نظر ما صحت انتخابات مورد تایید است

هادی غفاری افزود: در قانون هیج کجا پیش بینی نشده است که در بازشماری راء نمایندگان نامزدها هم حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ترسی از ابطال چهارمین انتخابات شورای شهر اراک وجود ندارد گفت: با بررسیهای صورت گرفته تخلفات آنقدر زیاد نیست که انتخابات ابطال شود و یا مجددا صندوقها بازشماری شود.

 ترسی از ابطال انتخابات وجود ندارد

غفاری با تاکید بر اینکه بازشماری صندوقهای رای چهارمین انتخابات شورای شهر اراک ا مکان پذیر نیست اظهارداشت: بخشی از مطالبات شما قانونی نیست.

وی با اشاره به اینکه ما منکر تخلفات نیستیم خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است اینگونه تخلفات صحت انتخابات را زیر سوال نمی برد.

کد خبر 2091311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha