۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۴۹

پس از 79 روز از انتخاب؛

تحلیف منتخبین شورای کلان شهر اراک برگزار شد/ 15 نماینده بر کرسی های شورای شهر تکیه زدند

تحلیف منتخبین شورای کلان شهر اراک برگزار شد/ 15 نماینده بر کرسی های شورای شهر تکیه زدند

اراک – خبرگزاری مهر: مراسم تحلیف منتخبین شورای اسلامی کلان شهر اراک در فرمانداری شهرستان اراک برگزار شد تا 15 نماینده منتخب مردم بر صندلی شورا تکیه بزنند و 36 وظیفه محوله را که بر دوششان نهاده شده به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ظهر روز سه شنبه در مراسم تحلیف منتخبین شورای اسلامی شهر اراک با بیان این که مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو حضور گسترده وپر شور مردم در صحنه های مختلف سیاسی واجتماعی است افزود: ملت غیور ایران همواره با حضور در صحنه های مختلف بالاخص صحنه های سیاسی به دنیا ثابت کردند نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی برخواسته از بطن مردم است که با پشتیبانی این مردم توانسته در طول 33 سال گذشته خود را به عنوان یک قدرت منطقه ای و جهانی به دنیا معرفی کند.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: حضور گسترده مردم پای صندوق های اخذ رای در 24 خرداد امسال موجبات نا امیدی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد و موجب شد تا آنها بفهمند نظامی جمهوری اسلامی ایران پشتوانه ای به نام ملت دارد که اجازه نمی دهند کوچکترین تهدیدی ارزشهای انقلابشان را به خطر اندازد.

وی با اشاره به وظیفه خطیر منتخبین شوراهای اسلامی شهرها در زمینه بررسی و حل مشکلات شهری و برناامه ریزی برای توسعه شهرها افزود: منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهرها باید بدانند با آراء شهروندان خود وبه  امید حل مشکلات شهری و پیشرفت شهرها امروز کرسی شورای شهر را در اختیار گرفته و باید با قصد قربت در مسیر تحقق این مهم تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی  ادامه داد: امروز شهر اراک به کلان اراک تبدیل شده و راهی بس ناهموار و سخت پیش روی اعضای شورای اسلامی جدید این کلان شهر که ابتدای راه توسعه است قرار دارد.

نصراللهی با اشاره به ضرورت توجه شورای اسلامی شهر اراک به برنامه ریزی صحیح شهری و تغییر چهره کلان شهر اراک گفت: شهر اراک یک شهر صنعتی است که ایجاد فضایی شاد و سرزنده در آن یک اصل مهم و ضروری پیش روی شورای شهر است.

اعضای شورای شهر باید مردمی باشند

امام جمعه شهر سنجان نیز در مراسم تحلیف اعضای جدید شورای اسلامی شهر اراک گفت: منتخبین مردم در شواری اسلامی شهر فراموش نکنند که نمایندگانی برخاسته از بطن مردم اند و باید با حضور در میان مردم به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور افزود: منتخبین مردم باید اعتماد مردم را جلب کنند و با حضور در مساجد محله ها بستر تقویت روابط خود با مردم را فراهم کنند.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل مشکلات شهری کلان شهر اراک گفت: اعضای جدید شورای کلان شهر اراک باید از ابتدا به فکر حل اساسی مشکلات فراروی این کلان شهر باشند.

امام جمعه سنجان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از همفکری و مشارکت مردم در حل مشکلات شهری گفت: نظام جمهوري اسلامي وابسته به مردم است و اگر از مشاركت مردم در همه زمینه ها استفاده کنیم می توانیم شاهد پیشرفت و توسعه شهرها باشیم.

وی با بیان این که توسعه و پیشرفت کلان شهر اراک در گرو برنامه ریزی اصولی برای این شهر است گفت: اعضای جدید شورای اسلامی شهر اراک باید بدانند حل مقطعی مشکلات نه تنها مشکلات شهر را برطرف نمی کند بلکه خود به مشکلی برای آیندگان تبدیل می شوند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اراک باید با تقسیم کار اصولی و حضور جدی در عرصه تصمیم گیری شهری بستر توسعه منطقی کلان شهر اراک را فراهم کنند.

شوراهای اسلامی مظهر مردم سالاری دینی اند

فرماندار اراك نيز در این مراسم با اشاره به جایگاه شوراهای اسلامی شهرها در عمران و آبادانی شهرها و روستاها گفت: شوراهاي اسلامي شهر و روستا مظهر مردم سالاري ديني هستند.

مسلم پور قاسميان افزود: کلان شهر اراک نیازمند برنامه ای جامع برای تبدیل به شهری توسعه یافته است که امید آن داریم منتخبین جدید شورای شهر با توجه به این مهم گامهای اساسی برای تحقق خواسته به حق مردم این کلان شهر بردارند.

منتخبین مردم کلانشهر اراک بر کرسی شورا تکیه زدند

79 روز از خلق حماسه سیاسی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی شهر و روستا می گذرد و حال بعد از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری 12 شهریور ماه بنام روز شوراها رقم خورد تا کرسی های شورای شهرها از امروز پذیرای نمایندگان جدید مردم باشند.

وقتی کلید انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در تاریخ 26 فروردین 92 زده شد گمانه زنی ها برای انتخاب کاندیداهای مورد نظر هر طیف و گروه سیاسی نیز آغاز شد.

در استان مرکزی یک هزار و 108 نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی اسلامی شهرها ثبت نام کردند این در حالی بود که از این تعداد  یک هزار و 33 نفر برای عضویت در شورای کلان شهر اراک ثبت نام کردند.

در مدت 7 روزه مهلت ثبت نام از کاندیداها حتی صحبت از انتخاب قطعی افراد به واسطه عضویت در حزب یا گروه سیاسی خاص نیز به گوش می رسید اما آنچه در پایان روز برگزاری انتخابات به همه نشان داده شد چیزی نیود جز خواسته مردمی که همواره پشتیبانی خود از آرمانها و ارزشهای انقلابشان را به دنیا ثابت کرده بودند.

اگرچه پرونده انتخابات شورای کلان شهر اراک با انتخاب مجید کلوانی با 15 هزار و 852 رأی، علی‌جعفر محصولی با 15 هزار و 570 رأی، کیومرث محمودی 13 هزار و 576 رأی، جمشید زند 12 هزار و 609 رأی، علیرضا فقیهی 11 هزار و 987 رأی، اسماعیل تاج‌آباد 11 هزار و 123 رأی، علیرضا نوربهشت 11 هزار و 40 رأی، اشرف بهادری 10 هزار و 646 رأی، سید رضا قریشی 10 هزار و 350 رأی، غلامعباس آجرلو 10 هزار و 173 رأی، محمد ابراهیم عباسی با 10 هزار و 99 رأی، منوچهر کاظمی 9 هزار و 409 رأی، صحبت‌الله فاضلی ‌ضامنجانی 9 هزار و 374 رأی، مسعود آبایی ‌هزاوه با هشت هزار و 979 رأی و محمد شریفی با 8 هزار و 233 رأی به عنوان اعضای شورای اسلامی بسته شد اما این پایان مقدمه ای برای یک شروع نو بود.

حالا منتخبین مردم از امروز برکرسی شوراهای اسلامی کلان  شهر اراک تکیه می زنند اما واقعیتی که باید تمامی منتخبین بدانند این است که جای همیشگی انها در مدت نمایندگی شورای شهر نشستن روی کرسی ها و تعامل با مردم از پشت میزها نیست.

یکی از شهروندان اراکی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: کاندیداهای شوراها قبل از برگزاری انتخابات با حضور در مساجد و محافل مردمی خود را عضوی از این جامعه و گروه دانسته و از مردم می خواهند با شرکت در انتخابات به انها رای دهند اما همین که درانتخابات موفق می شوند گویا فراموش می کنند با رای مردم براین مسند نشسته اند.

علی لنجابی افزود: نمایندگان شوراها باید در مرحله اول رابطه خود با مردم را تقویت کنند چرا که این مهم لازمه حل مشکلات شهری است.

شهروند اراکی دیگر با بیان این که شهروندان و شوراهای محله ای راهگشای خوبی در مسیر شناسایی و حل مشکلات است گفت: نمایندگان مردم نباید خود را تافته جدا بافته از مردم بدانند بلکه باید با حضور در میان مردم حداقل موجب آشنایی تمامی آحاد جامعه با آنها باشند.

غلامعباس شهرجردی افزود: پیشبرد امور شهری در گرو همدلی و همکاری مردم و مسئولین است و این واقعیتی است که باید همه اعضا شورای شهر بدان واقف باشند.

منتخبین مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اراک امروز بعد از برگزاری مراسم تحلیف در گلزارشهدا این شهر حضور یافتند تا در اولین قدم با  بیعت با آرمان های شهدای انقلاب بیعتی مجدد کرده و به شهدا قول دهند با خلوص نیت و قصد قربت در این مسند خطیر انجام وظیفه می کنند.

گزارش: فاطمه عسگری نیا

کد خبر 2128445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha