۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵

مقیمی:

رونق شرکت واگن سازی برای اراک حیاتی است

رونق شرکت واگن سازی برای اراک حیاتی است

اراک- خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با اشاره به رکود رکت واگن سازی شهر اراک گفت: این شرکت واگن سازی در حال حاضر با حداقل ظرفیت مشغول به فعالیت است که رونق آن برای شهر اراک جنبه حیاتی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر دوشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات واحدهای صنعتی اراک در سالن جلسات فرمانداری این شهر افزود: قصد مدیریت جدید کارخانه واگن پارس حل مشکلات است که موفقیت آن، احیاء کارخانه و حفظ اشتغال به همکاری ما ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم رونق تولید را راهکار اساسی خروج از رکود اقتصادی می داند، اظهار کرد: باید با همکاری و کمک به مدیریت جدید کارخانه واگن پارس اراک  برای احیاء و رفع مشکلات این شرکت  قدم های موثری برداشته شود.

مقیمی با بیان اینکه کارخانه واگن پارس از کارخانجات قدیمی اراک است، عنوان کرد: این کارخانه ضمن اینکه امکانات و تجهیزات خوبی دارد با مشکلاتی روبرو است که نیاز است با همکاری همه دستگاه ها این مشکلات مرتفع گردد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه برای ایجاد شغل جدید 200 تا 300 میلیون تومان نیاز است، تصریح کرد: با توجه به اینکه 1500 نفر در این کارخانه اشتغال دارند رکود کارخانه حیات اقتصادی این کارگران را به خطر می اندازد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: باید برای حل این مشکلات دست به دست هم دهیم و همه تلاش کنند.

تعهدات بانکی و معوقه تولیدکنندگان را از مهم ترین دغدغه های پیش روی صنعت

مقیمی تعهدات بانکی و معوقه تولیدکنندگان را از مهم ترین دغدغه های پیش روی صنعت استان عنوان کرد و گفت: باید با برنامه های مدون و تعامل همسو با حقوق صنعتگران قدم برداشت و با ارائه راهکارهای مناسب زمینه تحول اقتصادی را فراهم کرد.
 
استاندار از صنعتگران و مدیران صنایع استان خواست تا با ایجاد باروری اقتصادی با محوریت شرکت های دانش بنیان و با بهره گیری از دانش و تجربه جوانان توسعه استان را دو چندان کرد.
 
در این نشست مدیران شش واحد صنعتی دیگر شهرستان اراک از جمله فلز سازه اراک، پارس ماشین اراک، پتروشیمی رنگین، تعاونی تولیدی کارکنان کمباین، متحد پیشه اراک، رینگ چرخ آلومینیومی اراک  نیز مشکلات و موانع سرمایه گذاری در بخش تولید و اشتغال واحد تحت پوشش خود را با استاندار مرکزی مطرح کردند و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات آنها اتخاذ شد.

پرداخت معوقات بانکی، مشکلات تامین اجتماعی، مشکلات برق وگاز و دریافت تسهیلات بانکی از جمله مشکلات واحدهای صنعتی اراک بود.

 

 

کد خبر 2335575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha