گرمسار – خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر نیرو در استان سمنان برای بررسی وضعیت و مسایل و مشکلات صنعت آب و برق این استان، گفت: در این سفر عملیات انتقال آب از بند انحرافی سیمین دشت تا تصفیه خانه گرمسار آغاز خواهد شد.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به سفر دو روزه وزیر نیرو به استان سمنان اظهار داشت: بازدید از پروژه های صنعت آب و برق در شهرستان گرمسار و آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چند پروژه از مهمترین برنامه های سفر چیت چیان به استان سمنان است.

وی کلنگ زنی دو پست برق 63/400 کیلوولت ایوانکی و پست 20/63 کیلوولت شهرک صنعتی گرمسار را از پروژه های برق منطقه ای دانست و گفت: با حضور وزیر نیرو عملیات ساخت این دو پست آغاز می شود که برای آنها بیش از 720 میلیارد ریال هزینه شده است.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح انتقال آب سیمین دشت به گرمسار آب مطمئن برای 139 هزار نفر جمعیت این شهرها و بخشی از شهرک های صنعتی محدوده این طرح را تامین می کند.

کاتب از شروع عملیات انتقال آب از بند انحرافی سیمین دشت تا تصفیه خانه گرمسار به طول 40 کیلومتر با هزینه یک میلیارد و 300 میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: پروژه دیگر نیز انتقال آب از سد نمرود به گرمسار، ایوان کی و آرادان است که 130 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

وی توضیح داد: آب شرب مورد نیاز شهرهای آرادان و ایوانکی سه میلیون مترمکعب در سال است که احداث خط انتقال از تصفیه خانه تا ایوانکی و آرادان آب مطمئن در افق 1410 این شهرها را تامین می کند.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی همچنین از افتتاح مرحله اول پروژه انتقال آب آلوئک به شهر ایوانکی در سفر وزیر نیرو خبر داد و گفت: در این مرحله این خط به طول 26 کیلومتر و ظرفیت انتقال 30 لیتر آب در ثانیه به بهره برداری می رسد.

کاتب در خاتمه گفت: این پروژه در دو مرحله به طول قریب 36 کیلومتر و ظرفیت انتقال 75 لیتر در ثانیه احداث و افتتاح می شود و تاکنون برای اجرای این پروژه 44 میلیارد ریال هزینه شده است.