پلدختر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: محاسبه نرخ برق پلدختری ها مطابق تعرفه منطقه 2 نیازمند کار کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون حائری ظهر چهارشنبه در جریان افتتاح نیروگاه گازی شهرستان پلدختر اظهار داشت: نرخ برق شهرستان پلدختر ابتدا در منطقه چهار قرار داشت که با پیگیریهای انجام شده این شهرستان به منطقه سه انتقال داده شد.

وی با اشاره به سفر وزیر نیرو و دستور ایشان برای تبدیل نرخ برق این شهرستان به تعرفه منطقه 2 افزود: برای این تغییر نیاز به اقدامات و بررسیهای کارشناسی است.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: در این راستا باید مولفه های مربوط به درجه حرارات، رطوبت و ...شهرستان پلدختر را از سازمان هواشناسی بگیریم و بررسیهای لازم را انجام دهیم.

حائری عنوان کرد: پس از انجام این فرآیند نیاز است که نظر دولت را نیز در این زمینه بگیریم و سپس این تعدیل نرخ تعرفه برق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما پیگیر هستیم و وزیر نیرو نیز در این زمینه دستورات لازم را داده است، یادآورشد: با این حال باید مسیر کارشناسی این موضوع طی شود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: هر جامعه ای برای پیشرفت و ترقی نیازمند تقویت و توسعه زیر ساختها به ویزه در حوزه برق است.

علی کاییدی با اشاره به پیشرفتهای کشورمان در زمینه های مختلف افزود: ما امروز ایران 30 سال پیش نیستیم و در حال حاضر از کشورهای قدرمند منطقه و جهان محسوب می شویم.

وی به قابلیتهای صنعت برق کشورمان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ایران برق بسیاری از کشورهای اسلامی را تامین می کند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه مردم شهرستان پلدختر تعدیل تعرفه برق است با وجودی که از منطقه چهار به سه آمده ولی انتظار و مطالبه مردم تبدیل آن به تعرفه دو و یک است.

کائیدی همچنین در ادامه سخنان خود بر لزوم بومی گزینی در حوزه برق شهرستان تاکید کرد و  افزود: فرزندان شهرستان پلدختر که در آزمون استخدامی شرکت می کنند نباید حق آنها ضایع شود.

فرماندار پلدختر نیز در این مراسم گفت: لرستان از محرومیت مزمنی برخوردار است چرا که در سال های گذشته در حق این استان در همه ابعاد کم لطفی شده است.

قدرت اله ترابی نژاد گفت: مردم شهرستان پلدختر توقع دارند تعرفه برق آنها به مانند شهرستان های همجوار پلدختر مانند دره شهر ایلام و اندیمشک خوزستان محاسبه شود چرا که گرما در این شهرستان از شهرستان دره شهر هم بیشتر است که این تعرفه باید تغییر کند و این خواسته مردم شهرستان است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: شهرستان پلدختر و کوهدشت با یک اداره مدیریت می شوند که انتظار می رود مدیریت برق شهرستان پلدختر مستقل شود.