۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

حائری مطرح کرد:

95 درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می شود

95 درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ایران در زمینه ساخت تجهیزات صنعت برق دارای توانمندی های بسیاری است بطوریکه 95 درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون حائری ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه گازی پلدختر اظهار داشت: تلاش کردیم که با بهره برداری از این نیروگاه و در دستور کار قرار دادن بهره برداری از دو نیروگاه دیگر مشکلات برق شهرستان پلدختر را رفع کنیم.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه گازی پلدختر اشاره کرد و بیان داشت: سرمایه گذار نیروگاه پلدختر کار بزرگی انجام داده است و یکی از برنامه های شرکت توانیر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای احداث نیروگاه های کوچک است.

ایران محور تبادل انرژی در منطقه

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه وضعیت صنعت برق کشور شرایط مطلوبی دارد تصریح کرد: صنعت برق ایران حرف اول و آخر را در منطقه می زند بطوریکه ایران رتبه اول منطقه را در زمینه تولید برق دارد و همچنین ایران در تولید برق رتبه سیزدهم دنیا را به خود اختصاص داده است.

حائری از تبادل برق ایران با سایر کشورهای هم مرز خود خبر داد و گفت: ایران با همه کشورهایی که با آن ها مرز خاکی مشترک دارد تبادل برق داشته به طوریکه محوریت تبادل انرژی منطقه را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع هستیم که در آینده و از طریق دریا با کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برای تبادل انرژی وارد عمل شویم.

ایران تنها کشور منطقه در زمینه ساخت نیروگاه

مدیر عامل شرکت توانیر ایران را تنها کشور خوکفای منطقه در زمینه ساخت نیروگاه دانست و اظهار داشت: علاوه بر اینکه ایران در زمینه تولید برق رتبه نخست منطقه را دارد و در زمینه ساخت تجهیزات صنعت برق نیز دارای توانمندی های زیادی است به طوریکه 95 درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می شود.

حائری افزود: خودکفایی ایران در زمینه تولید تجهیزات صنعت برق ناشی از همت متخصصان داخل کشور و حمایت هایی است که از صنعت برق صورت گرفته که نتیجه این حمایت ها منجر به پشت سر گذاشتن تابستان بسیار سخت و گرم امسال بوده است بطوریکه تابستان امسال و با تلاش شبانه روزی شرکت توانیر تا کنون مشکل خاصی در زمینه برق وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ برق در کشور 99.9 درصد است عنوان کرد: ایران در این زمینه نیز در دنیا پیشرو بوده است.

کد خبر 2344651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha