بجنورد- خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی بر استقرار ادارات در سه شهرستان راز و جرگلان، فاروج و گرمه در این استان تأکید کرد و گفت: نباید مردم را برای انجام کار اداری ساده ای مجبور به طی 120 کیلومتر راه تا مرکز استان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح دوشنبه در جمع مدیران خراسان شمالی اظهار داشت: باید هر چه سریع‌تر ادارات و نمایندگی نهادهای مختلف در شهرستان جدید التأسیس راز و جرگلان و نیز شهرستان های گرمه و فاروج راه اندازی شود.

وی با بیان این که مردم نباید برای انجام امور اداری خود گاه تا 120 کیلومتر راه را تا بجنورد، مرکز خراسان شمالی طی کنند، تصریح کرد: موضوع استقرار ادارات در شهرستان های مزبور و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در حال حاضر با کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی  با اشاره به رایزنی با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ادارات این شهرستان ها اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال مشکل نیروی انسانی ادارات در شهرستان های راز و جرگلان، فاروج و گرمه مرتفع شود.

پرویزی همچنین از مدیران کل ادارات و دستگاه های خراسان شمالی خواست تا از پروژه های در حال اجرای حوزه تحت مدیریت خود بازدیدهای مستمری داشته باشند.

به گفته وی این بازدیدها و حضور مدیران کل در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف در ارزیابی پایانی آنها لحاظ می شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به انتقاد از نحوه فعالیت بانک‌ها در خراسان شمالی پرداخت و با بیان این که برخی از بانک‌ها علی الخصوص بانک‌های بخش خصوصی به جای ارائه خدمات مناسب بانکی و پرداختن به وظایف اصلی خود به بنگاه داری روی آورده‌اند، اظهار داشت: دولت یازدهم مصمم است تا مانع از این اقدام غیرقانونی بانک‌ها شود.

پرویزی اضافه کرد: برخی از بانک‌ها در سال‌های اخیر برای جلوگیری از آسیب مالی، بخشی از سرمایه‌ها خود را در بخش‌های نامرتبط با وظایف خود سرمایه گذاری کرده اند که این رویه باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: دولت برای تشویق بانک‌ها برای تبدیل اموال اندوخته خود به سرمایه و منابع بانکی؛ آنها را از پرداخت مالیات معاف کرده تا این بانک‌ها به مسیر اصلی فعالیت خود بازگردند.