۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۳

تا پایان تابستان امسال/

تغییرات مدیریتی در چند دستگاه خراسان شمالی اعمال می شود

تغییرات مدیریتی در چند دستگاه خراسان شمالی اعمال می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأخیر در جابجایی مدیران برخی از دستگاه های استان که پیش تر از سوی وی اعلام شده بود، اظهار کرد که جابجایی این مدیران تا پایان تابستان امسال اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح شنبه در نشست خبری، با اشاره به مسأله عزل و نصب مدیران جدید در دستگاه های خراسان شمالی؛ با انتقاد از دخالت و تلاش برخی از نمایندگان استان در مجلس برای اعمال نفوذ در این زمینه، اظهار کرد: شماری از نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه هایی اعلام کرده اند که در عزل و نصب مدیران استانی هیچ گونه دخالتی نمی کنند اما در عمل این گونه نیست.

وی اضافه کرد: قصد پاسخگویی به این نمایندگان را ندارم اما اگر لازم باشد و وقت آن برسد؛ مکاتبات نمایندگان مجلس در این زمینه را که گاه به 50 الی 100 نامه نیز می رسد؛ منتشر می کنم.

پرویزی افزود: برخی از نمایندگان به روش های مختلف تلاش می کنند در عزل و نصب مدیران استانی دخالت کنند اما استانداری در این مدت تلاش کرده تا نظر خویش در مدیریت استان را حفظ و اعمال کند.

به گفته وی پیشنهاد دادن نیروهای مناسب برای مناصب اجرایی امری معمول و پسندیده است که ما نیز از این ظرفیت قانونی استفاده می کنیم اما این تمام مطلب نیست و متأسفانه فشار مجلس بر وزرا و دولت و کشاندن روزانه آنها به مجلس برای طرح سؤالات مختلف و گاها عجیب، انجام برخی اقدامات در این زمینه را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با انتقاد از گره زدن بحث انتصابات به سؤال و تذکر از وزرا از سوی نمایندگان مجلس، اظهار کرد: عواقب مدیریت افراد در پست های مختلف اجرایی در استان بر عهده دولت است؛ به همین دلیل نیز نمایندگان نباید در این مسأله ورود کنند.

وی همچنین در مورد آن دسته از دستگاه های اجرایی در خراسان شمالی که پیش تر مسأله تغییر مدیران کل آنها مطرح شده اما به تأخیر افتاده بود نیز گفت که این تغییرات تا پایان تابستان امسال اعمال می شود.

40 درصد منابع استانی تخصیص پیدا کرده است

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه ها و اقدامات انجام شده از سوی دولت یازدهم در استان اشاره کرد و افزود: در دو سال پایانی دولت دهم به واسطه مشکلات اعتباری کشور بخش عمده ای از پیمانکاران استان زمین گیر شده و بسیاری از آنها پروژه ها را رها کرده بودند اما دولت یازدهم با اصلاح لایحه بودجه فرصتی ایجاد کرد تا در انتهای سال گذشته منابع مالی نسبتا مناسبی در اختیار دستگاه های استانی قرار بگیرد و تحرکی در حوزه فعالیت های عمرانی در استان ایجاد شود.

سیدعلی اکبر پرویزی با اشاره به این که از محل این اعتبارات 421 میلیارد تومان در شب آخر سال گذشته به استان تخصیص پیدا کرد، اظهار داشت: تقریبا تمام این اعتبار در استان جذب شد و تنها 110 میلیون تومان آن برگشت خورد.

وی اضافه کرد: در 11 ماه گذشته آثار تحرک و فعالیت در استان مشهود بوده و در ماه های آینده نیز روند بهبود میزان فعالیت های عمرانی و توسعه ای ادامه خواهد داشت.

پرویزی اظهار کرد: همچنین در طی 11 ماه گذشته بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ها و دهیارهای خراسان شمالی از محل منابع مختلف مساعدت شده است.

وی تخصیص منابع استانی از سوی دولت را یکی دیگر از اقدامات مفید دولت یازدهم دانست و گفت: در حالی که در پایان تابستان پارسال میزان تخصیص منابع استانی در خراسان شمالی تنها پنج درصد بود این میزان در سال 93 تاکنون 40 درصد بوده و بر اساس برنامه تا پایان تابستان به 60 درصد می رسد که در طول سالیان اخیر بی سابقه بوده است.

به گفته این مسؤول در حوزه نوسازی مدارس تخصیص اعتبارات استانی در شش ماهه نخست سال به صورت 100 درصدی انجام شده تا مدارس برای ابتدای مهر ماه آماده باشند.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در بخش های مختلف از تخصیص 100 درصدی این اعتبارات خبر داد و گفت: علاوه بر این با رایزنی های انجام شده با مسؤولان دفتر رهبری توافق شد تا حدود 70 میلیارد تومان دیگر نیز افزون بر اعتبارات پیشین مصوبات به استان اختصاص یابد.

کد خبر 2355499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha