۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۱

پرویزی:

رهبری و بسیج مردمی مهم ترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود

رهبری و بسیج مردمی مهم ترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود

بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی گفت: رهبری امام خمینی(ره)، وحدت و بسیج مردمی از مهم ترین عوامل شکست دشمن در جنگ تحمیلی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح دوشنبه در مراسم رژه مشترک یگان های نمونه های نیروهای مسلح خراسان شمالی که به مناسبت سی و یکم شهریور ماه سالگرد آغاز جنگ تحمیلی برگزار شد؛ با تأکید بر تلاش بیشتر برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: باید سعی کنیم با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و نیز آرمان های شهدا، جایگاه و منزلت آنها را برای همیشه حفظ و حراست کنیم.

وی با بیان این که شرایط کشور در زمان هشت سال جنگ تحمیلی به گونه ای نبود که همه رشادت ها و فداکاری های رزمندگان اسلام ثبت و ضبط شود، افزود: در حال حاضر می توان با برگزاری نمایشگاه ها و تهیه فیلم های مناسب در مورد دفاع مقدس، بخشی از رشادت ها و جان فشانی های رزمندگان را به نسل های جدید انتقال داد تا آنها نیز با فرهنگ جبهه و شهادت آشنا شوند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی اظهار داشت: رهبری امام خمینی(ره)، وحدت و بسیج مردمی از مهم ترین عوامل شکست دشمن در جنگ تحمیلی بود.

به گفته وی آرامش امروز جامعه اسلامی رهاورد فداکاری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بوده که اکنون شرایط لازم برای پیشرفت همه جانبه کشور را فراهم کرده است.

پرویزی پیروزی ملت ایران در جنگ نابرابر تحمیلی را سرمایه ای بزرگ دانست و اضافه کرد: در حالی که دشمنان نظام اسلامی از تمامی ابزار و امکانات خود برای ممانعت از تحکیم و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی استفاده کردند اما مقاومت جانانه مردم ایران مانع دست یابی دشمنان به اهداف شوم شد.

وی با اشاره به دستاوردها و ثمرات پرشمار دفاع مقدس برای ملت و نظام اسلامی ایران، تصریح کرد: باید از تمامی ابزارهای ممکن و مناسب برای انتقال و حراست از این دستاوردها استفاده کرد.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت های گروه تروریستی داعش در سرزمین های اسلامی، عنوان کرد: سرکردگان این گروه وحشی، بازماندگان رژیم بعث عراق هستند که به اسم اسلام و مسلمانی جنایت های ضدبشری انجام داده و تیشه به ریشه اسلام می زنند.

پرویزی تصریح کرد: فعالیت های گروه تروریستی داعش در کشور عراق بیشتر جنبه انتقام گیری از شیعیانی دارد که در جنگ تحمیلی عراق، از صدام حمایت نکردند و به جنگ با رزمندگان اسلام نیامدند.

 

کد خبر 2375243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha