۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۱

استاندار خراسان شمالی:

بی طرفی کامل در جریان انتخابات رویکرد اصلی وزارت کشور است

بی طرفی کامل در جریان انتخابات رویکرد اصلی وزارت کشور است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: رعایت بی طرفی و جانبداری نکردن از نامزد و جریانی خاص، رویکرد اصلی وزارت کشور و به تبع آن استانداری ها در انتخابات پیش رو است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی ظهر دوشنبه در جمع مدیران خراسان شمالی، با اشاره به این که اولویت اصلی استانداری و ستاد انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور در سال جاری است، افزود: همه مسؤولان و متولیان وظیفه دارند در راستای برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و تأمین امنیت آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان این که موارد مزبور در سرلوحه برنامه‌های ستاد انتخابات کشور و استان خراسان شمالی قرار دارند، اظهار کرد: وزارت کشور و استانداری ها در برگزاری انتخابات، به عنوان وظیفه ذاتی خود، مستقل و بی طرف هستند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با اشاره به این که مسائل اجرایی انتخابات به نسبت حواشی آن دردسر و زحمت کمتری دارند، افزود: باید از اکنون نسبت به موضوع انتخابات حساسیت ها و مراقبت های لازم صورت گیرد تا در بین نامزدهای انتخاباتی حاشیه و تنش ایجاد نشود.

پرویزی با تأکید بر این که می بایست به سمت اعتمادسازی مردمی و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری آنها حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: رعایت بی طرفی و عدم جانبداری از نامزد و جریانی خاص رویکرد اصلی وزارت کشور و به تبع آن استانداری ها در انتخابات پیش رو است.

وی با بیان این که در بخش داخلی اقدامات و هماهنگی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و رقابتی صورت گرفته است، گفت: باید در ایام انتخابات پیش رو تمامی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان خراسان شمالی در اختیار ستاد انتخابات استان باشند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در زمینه برگزاری انتخابات هیچ عذر و بهانه و کوتاهی از جانب مدیران پذیرفتنی نیست و آنها وظیفه دارند نیرو و امکانات دستگاه خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی با تأکید بر این که در این بخش هیچ گونه قصور و تخلفی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی استان پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی نیز وظیفه دارند از هم اکنون افرادی که می بایست در شعب انتخابات فعالیت کنند را شناسایی کرده و آموزش های لازم را به آنها ارائه کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان این که برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی از نظر سیاسی کاری حساس و پراهمیت است چرا که صحنه زورآزمایی جریانات سیاسی کشور محسوب می شود، افزود: علاوه بر این اسفندماه امسال پنجمین دوره انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و میان دوره ای شورای اسلامی شهر نیز در برخی حوزه ها برگزارمی شود به همین دلیل اهمیت آن چندبرابر می شود.

محمد رحیم نوروزیان با بیان این که وجه دیگر اهمیت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال جاری، وجود مسائل جهانی و شرایط کشورهای پیرامون ما است، خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط باید همه برای برگزاری انتخاباتی پرشور و مشارکت حداکثری مردم در آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تایید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است.

 

 

کد خبر 2852857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha