۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۳:۰۹

پرویزی:

انتقاد از تصمیم گیری برای استان ها در پایتخت/لزوم افزایش اختیارات

انتقاد از تصمیم گیری برای استان ها در پایتخت/لزوم افزایش اختیارات

کرمان - استاندار خراسان شمالی گفت: تصمیم گیری برای امور استان ها در تهران مشکل عمده ماست که باعث می شود اختیارات ریز هم به تهران منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی‌اکبر پرویزی عصر سه شنبه در نشست استانداران منطقه پنج کشور که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد گفت: مشکل ما در استان‌ها تفویض اختیار نیست بلکه باید از مدیران دستگاه‌های اجرایی سئوال کنید که چرا برخی از کارها و فعالیت ها  را نمی‌توانند انجام دهند و علت انجام نشدن به موقع امور چیست؟

وی ادامه داد: برخی از امور در استان ها ماه ها و سال ها طول می کشند و این مسئله مشکل اساسی ما در استان هاست.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی تصریح کرد: به دلیل مسائل بودجه‌ای وزارتخانه‌ها اختیارات را در مرکز متمرکز کرده‌اند و این امر باعث شده وظایفی که در اختیار استان ها بوده است به تدریج به تهران منتقل شود .

وی تصریح کرد: ما در استان‌ها رنج می‌بریم که باید حتی برای مسائل جزئی وقت زیادی بگذاریم و شخصا در تهران آنها پیگیری کنیم.

پرویزی با اشاره به اینکه طی این سال‌ها بخش عمده‌ای از اعتبارات استانی کاهش یافته و به تهران رفته و الزامات و ردیف‌های خاص گذاشتند، افزود: حتی در مواردی مثل ماده ۱۸۰ از اختیارات نهادهای استانی کاسته و آن را به مجلس داده اند .

وی گفت: از بودجه استان‌ها تنها اسم آن در استان است، اما در اصل  شکل اجرا و تصمیم گیری درباره آن عمدتا بر عهده وزارتخانه هاست.

پرویزی تصمیم گیری برای امور در تهران را از مشکلات عمده استان ها دانست و گفت: متاسفانه اختیارات و فعالیت های ریز هم گاهی به تهران منتقل می شوند که این باعث دیر انجام شدن فعالیت ها می شود .

 استاندار خراسان شمالی در پایان گفت: اگر قرار است استان ها توسعه یابند باید اعتبارات افزایش یابد و بودجه و پروژه های استانی شده مانند بیمارستان ها، راه ها و راه آهن های کوچک و ... به خود استان ها واگذار شود.

کد خبر 2569650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha