۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵

پرویزی:

۶۲درصد اعتبارات مصوب سفرهیئت دولت به بخش راه اختصاص یافت

۶۲درصد اعتبارات مصوب سفرهیئت دولت به بخش راه اختصاص یافت

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: در سفرهیئت دولت تدبیر و امید به این استان، ۶۲ درصد اعتبارات مصوب به بخش راه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر پرویزی عصر امروز در نشست با خبرنگاران گفت: از مجموع دوهزار میلیارد مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان، یک هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال به بخش راه و راه آهن اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: از این میزان تعهد ایجاد شده مبلغ ۹۴۵ میلیارد تومان اعتبارات ارزی و ریالی  به منظور اجرای پروژه ریلی شیروان- بجنورد – اسفراین نقاب و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به بخش راه اختصاص یافته است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: امسال نیز ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه راه آهن استان پیش بینی شده است.

وی مهمترین علت کند بودن روند اجرای پروژه ریلی اسفراین نقاب  را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: این پروژه در سال ۹۲ تنها سه میلیارد تومان اعتبار داشت اما برای این طرح در سال ۹۴ ۲۵ میلیارد تومان و به همین میزان برای سال ۹۵ اعتبار دیده شده است.

نشست استاندار خراسان شمالی با خبرنگاران

استاندار خراسان شمالی با اشاره به قول های مساعد هیئت دولت برای تامین ۱۱۰ میلیون دلار برای اجرای طرح های لوله گستر اسفراین نیز اظهار داشت: با اجرایی شدن این مصوبه ها و جذب اعتبارات مصوب شده، گام بزرگی برای توسعه استان برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این سفر سه واحدصنعتی بزرگ استان از لیست خصوصی سازی خارج و واگذاری آنان تا رسیدن به مرحله سوددهی و اجرای طرح های توسعه ای منتفی شد.

افزایش ۶۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان سال ۹۵

استاندار خراسان شمالی، تصوب اعتبار لازم برای اجرای سدهای سومبار و چندیر را از دیگر دستاوردهای سفر دولت به این استان عنوان کرد و گفت: در حوزه بهداشت نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که با جذب این اعتبار، ۶۰۰ تخت بیمارستانی به تخت های موجود استان افزوده می شود.

وی زمان آغاز بهره برداری از این تخت ها را سال ۹۵ عنوان کرد و گفت: همچنین برای اجرا و تکمیل بیمارستان های بجنورد و شیروان نیز منابع مالی خوبی دیده شده است.

اجرای ۶۶۰ کیلومتر پروژه های راه سازی در استان

پرویزی اجرای ۶۶۰ کیلومتر از پروژه های راه سازی در استان را از دیگر دستاوردهای این سفر برشمرد و گفت: در این سفر اجرای آسفالت ۲۲۰ کیلومتر راه و محورهای اصلی، روکش ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی و نیز ساخت ۲۲۰ کیلومتر راه جدید روستایی تعهد شده است.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: در صورت همکاری تیم اجرایی، بخش عمده ای از این پروژه ها در سال جاری و مابقی آن نیز تا سال ۹۵ برای بهره برداری آماده خواهد شد.

وی درباره تعهدات دولت دراین سفر برای گازرسانی به روستاهای استان گفت: در این سفر دولت عملیات گازرسانی به ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در سالجاری را مصوب کرد و علاوه برآن ۱۲۰ روستای کوچک که در مسیر راه واقع شده اند نیز گازرسانی می شود.

حذف مدارس خشتی و گلی در استان با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار

پرویزی با اشاره به اینکه تلاش و تاکید دولت بر اتمام پروژه های ناتمام و تسریع در بهره برداری از آن هاست، گفت: تلاش شد تا در این سفر پروژه جدیدی عملیاتی نشود و بر همین اساس تنها سه پروژه جدید که عملیات مطالعه و اجرایی آن ماههاست به اتمام رسیده در این سفر مطرح و اعتبار آن مصوب شد.

وی با بیان اینکه حذف مدارس خشتی و گلی استان یکی از پروژه های جدید در این سفر بود، اظهار داشت: برای این پروژه ۲۰ میلیارد تومان مصوب شد.

پرویزی تعداد کلاس های خشتی و گلی این استان را ۲۰۰ کلاس درس عنوان و تصریح کرد: بیشترین مدارس خشتی و گلی استان در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان و شیروان قرار دارند که برای نوسازی هر کلاس درس مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالیی همچنین افزود: در این سفر اعتبار لازم  برای اجرای چهار مجتمع دامداری و گلخانه ای پیش بینی و تامین اعتبار برای اجرای سیستم های آبیاری نوین در عرصه کشاورزی نیز مورد توجه قرار گرفت.

تبدیل بازارچه پرسه سو به یک ابزار سیاسی

استاندار خراسان شمالی در باره بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو در استان اظهار داشت: متاسفانه از موضوع بازارچه مرزی پرسه سو به عنوان یک ابزار سیاسی بهره برداری شده و اصرار بر بازگشایی این بازارچه مرزی در حالی صورت می گیرد که کشور ترکمنستان به هیچ عنوان با راه اندازی آن موافق نیست.

نشست استاندار خراسان شمالی با خبرنگاران

اجرایی شدن تمام مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی

پرویزی درباره اجرای مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب نیز گفت: تمام مصوبات این سفر در خراسان شمالی اجرایی شده و علاوه بر اعتبارات مصوب، با پیگیری هایی که انجام شد سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان نیز افزون بر مصوبات فوق دریافت و هزینه شده است.

وی در باره جذب تسهیلات مصوب سفر رهبری نیز اظهار داشت: این تسهیلات متاسفانه به علت بالابودن نرخ کارمزد و نیز محدودیت منابع بانکی استان جذب نشده است.

حمایت از سرمایه گذاران واقعی

پرویزی در مورد منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: مدیریت منطقه ویژه اقتصادی نیز بدون رسانه ای شدن به پتروشیمی واگذار تا برای واحدهای پایین دستی توجیه اقتصادی داشته باشد.  

استاندار خراسان شملی در خاتمه بار دیگر بر حمایت از سرمایه گذاران واقعی بخش خصوصی تاکید و افزود: بسیاری از اشخاصی که به عنوان سرمایه گذار وارد این استان می شوند، بلافاصله پس از دریافت زمین و مجوزهای لازم، درخواست دریافت تسهیلات می کنند، این در حالی است که انتظار می رود سرمایه گذار در ابتدای راه، آورده اجرای طرح را تامین کند.

تغییر برخی مدیران

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد جابجایی برخی از مدیران استان گفت: برخی از مدیران استان با اصرار  ما در پست های قبلی خود ابقاء شده و برخی در آستانه تغییر هستند.

وی زمان این تغییرات را تابستان امسال عنوان کرد و گفت: این تغییرات هرکجا که ضرورت داشته باشد انجام خواهد شد.

کد خبر 2785151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha