بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني خراسان شمالي گفت: افزايش بيماران مبتلا به سرطان معده در اين استان نگران كننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدحميد حريري صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: يكي از شايعترين سرطان ها در خراسان شمالي سرطان دستگاه گوارش به خصوص سرطان معده است و اين سرطان، آمار بالايي از بيماران زن و مرد استان را به خود اختصاص داده است.

وي با اشاره به اينكه آمار بيماران مبتلا به سرطان معده در استان نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته افزود: پارسال 71 نفر از هم استاني ها با پاتالوژي سرطان معده در دفتر انجمن حمايت از بيماران سرطاني استان ثبت نام و مورد حمايت قرار گرفتند اما امسال اين تعداد به بيش از 104 نفر افزايش يافته است.

به گفته حريري، افزايش بيماران مبتلا به سرطان معده در استان وضعيت نگران كننده اي ايجاد كرده است.

اين مسئول با تاکید بر رعایت بهداشت غذایی توسط مردم تصریح کرد:  استفاده از غذاهاي دودي، غذاهاي آماده و پرچرب، غذاهاي شور و شوريجات، غذاهاي مانده و استفاده از دخانيات و نوشابه هاي الكلي را از مهم ترين عوامل ابتلا به سرطان معده است.

رئيس انجمن حمايت از بيماران سرطاني استان در خصوص راه هاي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري اظهار كرد: عدم مصرف دخانيات و نوشابه هاي الكلي، استفاده از سبزي و ميوه، داشتن فعاليت بدني به صورت روزانه و نداشتن استرس از جمله راه هاي پيشگيري از اين بيماري است.

حريري از خيرين خواست كمك هاي مالي خود از طريق شماره حساب 3366-87 جام بانك ملي سراسر كشور به نام انجمن عطوفت خراسان شمالي و يا از طريق شماره كارت بانك پاسارگاد 5022291013220247 و نیز از طريق تماس با شماره 2243773 و عضويت در انجمن به اين بيماران ارائه و انجمن حمايت از بيماران سرطاني استان را در راستاي كاهش رنج و مشكلات بيماران ياري دهند.