۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱

حريري:

اجراي طرح تحول نظام سلامت براي بيماران سرطاني تاثيرگذار نبوده است

اجراي طرح تحول نظام سلامت براي بيماران سرطاني تاثيرگذار نبوده است

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس انجمن حمایت از بيماران سرطاني خراسان شمالي گفت: اجراي طرح تحول نظام سلامت براي بيماران سرطاني اين استان اثرگذاري خود را مشخص نكرده است.

سيدحميد حريري در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عدم تاثیرگذاری اجرای طرح تحول سلامت بر روی وضعیت بیماران سرطانی در خراسان شمالی، افزود: اين در حالي است كه متوليان امر سلامت در استان در اين خصوص معتقدند اين نظام در رابطه با بيماران سرطاني هنوز اجرايي نشده است.

وي با اشاره به قيمت داروها در اجراي طرح نظام سلامت گفت: برخلاف تاثیرگذاری اجراي اين طرح در مورد سایر بیماری ها، بيماران سرطاني هنوز با مشكل پرداخت هزينه دارو مواجه هستند چراكه اغلب بيماران سرطاني اين استان زير خط فقر قرار دارند.

حريري با بيان اينكه در گذشته تعدادي از داروهاي بيماران سرطاني تحت پوشش بيمه قرار نداشت، اظهار داشت: امسال با اقدامات خوبي كه صورت گرفته تعداد زيادي از داروهاي وارداتي و خارجي اين بيماران تحت حمايت بيمه هستند اما درصد تخفيف آن ها تغيير كرده است.

وي گفت: اغلب داروهاي اين بيماران برندهاي متفاوتي دارند كه باعث شده با درصد هاي تخفيف متفاوت در اختيار بيمار قرار بگيرند به طور مثال قيمت داروي"هرسپتين" بيماران سرطان سينه شش ميليون و 200 هزار تومان است كه 85 درصدآن توسط بيمه و مابقي توسط بيمار پرداخت مي شود.

به گفته اين مسئول متفاوت بودن برند داروها پزشك داروخانه ها و بيمار را با سردرگمي مواجه كرده است.

وي اظهار داشت: بيمه ها داروهاي گران قيمت را با تخفيف كمتري در اختيار بیماران قرار مي دهند اما به داروهای ارزان قیمت تخفیف بیشتری می دهند که در این راستا می توان گفت بيمه ها بيشتر از اينكه به فكر بيماران باشند به فكر خود هستند.

حريري همچنين از اقدامات خوب تامين اجتماعي در زمینه حمایت از بیماران سرطانی قدردانی و تصريح كرد: تامين اجتماعي استان داروهاي بيماران پيوندي را به طور رايگان در اختيار آنان قرار مي دهد كه این موضوع نشان از اقدام مناسب و شايسته متوليان امر سلامت در حوزه تامين اجتماعي دارد.

رئيس انجمن بيماران سرطاني خراسان شمالي در خصوص انتقال داروخانه از بيمارستان امام رضا(ع) بجنورد به هلال احمر استان که سبب گلایه بیماران شده بود؛ نیز گفت: اين اقدام بدون نظرخواهي از انجمن ها و كارشناسان صورت گرفته كه مشكلاتي را به بيماران تحميل مي كند.

کد خبر 2331273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha