بجنورد- خبرگزاری مهر: عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی از مشکلات بیمه طلایی فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: مشکلات و کاستی های بیمه طلایی فرهنگیان زیبنده دولت تدبیر و امید نیست.

اسماعیل حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تقدیر از اهتمام مسئولین برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش در دولت جدید، از نحوه ارائه خدمات بیمه طلایی فرهنگیان انتقاد کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش با واگذاری بیمه طلایی فرهنگیان به بیمه آتیه سازان حافظ، فرهنگیان را با چالش جدی روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: باید پذیرفت که این موضوع بر سر دیگر اقدامات مثبت دولت در عرصه آموزش و پرورش سایه افکنده و سبب نارضایتی جدی فرهنگیان از وزارت آموزش و پرورش شده است.

حسین‌پور با انتقاد از تعلل وزارت آموزش و پرورش در خصوص رفع مشکلات بیمه طلایی، افزود: وزارت آموزش و پرورش و بیمه آتیه سازان به جای فرافکنی و عدم پذیرش مشکلات ناشی از انعقاد قرارداد جدید، باید بیش از این فرهنگیان را مورد بی‌مهری قرار ندهند چرا که ادامه این مشکلات درعرصه خدمات رسانی زیبنده دولت تدبیر و امید نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیروان طرف قرارداد نبودن بسیاری از مراکز درمانی و پزشکان با بیمه آتیه سازان، تراکم بیش از حد مراجعین در مراکز ارائه خدمات بیمه ای، پرداخت دیرهنگام هزینه های درمانی فرهنگیان، حذف بیمه دندانپزشکی و... را برخی از موارد نارضایتی فرهنگیان از بیمه آتیه سازان برشمرد.

حسین پور با اشاره به اینکه دولت قبل به تعهد خود مبنی بر پرداخت پنجاه درصد از حق بیمه پرداختی توسط فرهنگیان از محل اعتبارات رفاهی وزارت آموزش و پرورش در خراسان شمالی عمل نکرده است، اظهار داشت: فرهنگیان استان قریب 20 ماه حق بیمه از دولت طلبکار بوده و خواستار پرداخت مطالبات از سوی دولت هستند.