بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی گفت: رفتار نظامي و قضايي در برخی موضوعات از جمله در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اثر عکس دارد و فقط پاک کردن موضوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی اکبر پرویزی عصر یکشنبه در همايش ستادهاي احياي امر به معروف و نهي از منکر خراسان شمالی، اظهار داشت: بايد به شکلي عمل کنيم که اثر بخشي امر به معروف و نهي از منکر، از بين نرود.

وی افزود: اگر خود ما قانون را رعايت نکنيم و سيستم اداري و رفتار سازماني ما منطبق بر اصول شرعي، ديني و اخلاقي نباشد، چگونه مي توان انتظار تأثير گذاري داشت و اگر بي دقتي شود به ضد خود تبديل و آسيب زا خواهد شد و مردم نيز از ما متنفر مي شوند و هر چه سخنراني کنيم بي فايده خواهد بود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بيان اين که کار فرهنگي زمان بر است و نمي توان انتظار داشت زود جواب دهد، تأکيد کرد: بعضي از مشکلات اين بخش اساسي است و بايد با روش هاي اثر بخش و به دور از افراط و تفريط و با در نظر گرفتن واقعيت هاي جامعه قدم برداريم.

وي از فرمانداران خواست تا نماينده هايي براي بازديد از نمازخانه هاي بين راهي بفرستند و ايرادهاي اين نماز خانه ها به شکل مکتوب منتقل شود و افزود: هرچه نمازخانه ها نياز داشته باشند با وجود تنگناهايي که داريم با حفظ اولويت تأمين مي شود.

پرویزی ادامه داد: در تفاهمي که با ستاد فرماندهي کل قوا و قرارگاه خاتم الانبيا منعقد شده است اعلام شد اگر لازم است مساجدي در محل هايي احداث شود، 50 درصد از هزينه هاي احداث تأمين مي شود.

وي اضافه کرد: اگر چه تعدد مساجد در بعضي از مناطق موجب ايجاد تفرقه و تعصب قوم و قبيله اي مي شود اما اگر در جايي نياز بود مي توان کمک کرد و در اين بخش امسال اعتبارات خوبي ديده شده است.

پرویزی با بيان اين که ستاد امر به معروف و نهي از منکر علت توفيق نيافتن در بعضي از بخش ها را آسيب شناسي کند، اظهارداشت: اگر دلايل اين موضوع با کار تحقيقاتي و علمي به دست آيد خود را ملزم به يافتن راهکارهايي براي رفع آن ها خواهيم کرد.

وي افزود: رفتار نظامي و قضايي براي پاک کردن بعضي از موضوعات در اين عرصه اثر عکس دارد و فقط پاک کردن موضوع است.

پرويزي تصريح کرد: شکستن تارها و قوشمه ها باعث شد تا موسيقي هايي مانند رپ و انواع موسيقي هاي بي محتوا و غيراخلاقي رواج پيدا کند و جاي آن ها را بگيرد.

 وي افزود: حمايت از فرهنگ و موسيقي هاي اصيل لازم است و هرچه اين ها تقويت شود آن ها کمتر گسترش مي يابند.

استاندار خراسان شمالی با بيان اين که ماه محرم نزديک است، گفت: روحانيان مراقبت کنند تا از رفتارهاي نامناسبي که با دين سازگاري ندارد، جلوگيري شود.

وي افزود: اصل و اساس مراسم عزاداري در ماه محرم، معرفي تفکر شيعه و رفتار و اقدامات امام حسين(ع) و شهداي کربلاست و در اين مراسم نبايد حاشيه انجام شود تا بهانه اي به دست ديگران بدهيم و وحدت اقوام و مذاهب به خطر بيفتد در حالي که بايد منشاء وحدت باشيم.

فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع) استان نيز در این همایش با تشريح برنامه هاي هفته احياي امر به معروف و نهي از منکر در استان گفت: براي گرامي داشت اين هفته بايد مشارکت جدي صورت بگيرد.

سردار حسینعلی يوسفعليزاده بيان کرد: بايد از حضور روحانيان در مناطق مختلف استان بهره بگيريم و حرکت جدي در اين بخش داشته باشيم.

وي افزود: علاوه بر برنامه هاي عمومي دو همايش محوري نيز در اين هفته در استان برگزار مي شود که يکي از آن ها تجمع مومنان در مصلاها، تذکر لساني و کتبي با محوريت ستادهاي شهرستاني و همايش موثرين فرهنگي و نظامي و قضايي در استان در زمينه احياي امر به معروف و نهي از منکر است.