۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

پرویزی:

واحدهای تولیدی خراسان شمالی با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند

واحدهای تولیدی خراسان شمالی با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: متأسفانه بیشتر واحدهای تولیدی استان با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند که در چنین شرایطی دلیلی برای ایجاد دوباره واحدهای تولیدی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی صبح دوشنبه در شورای گفتگو با سرمایه گذاران بخش خصوصی خراسان شمالی با بیان این که استان در بخش های مختلف ظرفیت های بالقوه فراوانی برای سرمایه گذاری دارد، اظهار داشت: لازم است این ظرفیت ها به درستی شناسایی شده و با حمایت مسئولان، سرمایه گذاری های اصولی و واقعی در زمینه آنها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در سال های گذشته افراد متعددی در خراسان شمالی به عنوان سرمایه گذار بدون داشتن توان فنی و مالی لازم ورود کرده و با پافشاری مدیران تسهیلات دریافت کردند که این افراد در همان ابتدای کار به مشکل خورده و نتوانستند واحد تولیدی و یا صنعتی خود را به مرحله فعالیت برسانند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی افزود: اما در طرف مقابل نیز بخشی از سرمایه گذاران تولیدکنندگان واقعی بودند که با وجود تحریم ها و مشکلات متعدد کشور همچنان در عرصه تولید باقی مانده و فعالیت خود را ادامه دادند.

وی با تأکید بر این که می بایست بین سرمایه برها و سرمایه گذارهای واقعی تفاوت قائل شد، گفت: خوشبختانه با تصویب لایحه ای از سوی مجلس شورای اسلامی قرار است به زودی بخشی از مشکلات حوزه تولید مرتفع شود.

پرویزی اظهار داشت: در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی استان با یک سوم ظرفیت فعالیت می کنند که در چنین شرایطی دلیلی برای ایجاد دوباره واحدهای تولیدی نیست و دولت نیز با این شیوه مخالف است.

وی تأکید کرد: در خراسان شمالی نیز استانداری تنها از راه اندازی طرح هایی حمایت می کند که توان تولید داشته و در آن زمینه هم ظرفیت خالی موجود باشد.

پرویزی با بیان این که امید می رود حداقل برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مشوق هایی نظیر معافیت مالی یا تسهیلات با سود اندک منظور شود، اضافه کرد: در این زمینه خراسان شمالی بارها پیشنهاد معافیت مالیاتی را پیگیری کرده که در صورت حصول نتیجه قطعی برای این استان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی همچنین بر همراهی و همکاری برای رفع مشکلات تحریم ها در راستای بهتر شدن فضای کسب و کار در استان تأکید کرد و گفت: یکی از راه ها برای بهبود این فضا نظارت بر فعالیت غیرقانونی کارگاه های کوچک است تا تنها از کارگاه های دارای مجوز حمایت شود.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت موسسات مالی اعتباری و بانک های خصوصی در استان، اظهار داشت: این مؤسسات تمامی سرمایه های مردم خراسان شمالی را به تهران و شهرهای بزرگ کشور واریز می کنند که این موضوع مشکل بزرگی برای سرمایه گذاری در استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: باید در این زمینه طرح مشترکی از سوی دولت و مجلس ارائه شود تا بانک ها و مؤسسات خصوصی در خروج سرمایه های استانی محدود شوند چرا که متأسفانه این موضوع در اختیار مسئولان استانی نیست.

کد خبر 2474233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha