بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری همایش رهروان زینبی در هشت امامزاده شاخص این استان با شرکت بانوان عاشورایی همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: پنج شنبه پانزدهم آبان ماه جاری همزمان با دوازدهمین روز ماه محرم همایش رهروان زینبی در هشت امامزاده شاخص خراسان شمالی با حضور بانوان عاشورایی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این همایش ها در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان، امامزاده سیدجعفر(ع) و حمزه بن موسی بن جعفر(ع) اسفراین، امامزاده فخرالدین(ع) ایور، امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، امامزاده محمد(ع) آشخانه و امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت فاروج برگزار خواهند شد.

حجت الاسلام صفری تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، تجلیل از مادران شهدا و قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی را از جمله اهداف برگزاری این همایش ها عنوان کرد.

به گفته وی در همایش های رهروان زینبی که با سخنرانی روحانیان و مبلغن برجسته برگزار می شود، بانوان شرکت کننده با فرهنگ عاشورایی و سجایای حضرت زینت(س) آشنا خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: اصلی ترین همایش رهروان زینبی در خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و مداحی حسین محراب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صفری با اشاره به این که همایش های رهروان زینبی بخشی از طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند که از ابتدای ماه محرم در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان شمالی در حال اجرا است، افزود: برگزاری تجمع بزرگ عزاداران حسینی با عنوان لبیک یا حسین(ع) همزمان با دومین روز از ماه محرم و در سالروز ورود کاروان حسینی به صحرای کربلا، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با ششمین روز ماه محرم و همایش احلی من العسل و بزرگداشت حضرت قاسم(ع) در نهمین روز ماه محرم برخی دیگر از برنامه های شاخص این طرح بودند.

به گفته وی در طرح بصیرت عاشورایی در جوار ۵۰ امامزاده خراسان شمالی ۶۰ روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم فعالیت می کنند.