۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴

از ابتدای امسال/

۷۸ وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

۷۸ وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای اسال جاری تاکنون ۷۸ مورد وقف جدید در شهرستان های هشت گانه این استان اجرا و ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر صفری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه استان چهار هزار و ۶۶۲ موقوفه با ۹ هزار و ۱۹۲ رقبه وجود دارد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۸ مورد وقف جدید در استان اجرا و ثبت شده که این میزان وقف جدید به نسبت مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام صفری ارزش موقوفات جدید ثبت شده در خراسان شمالی در سال جاری را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از شمار ۷۸ موقوفه جدید ثبت شده در شهرستان های استان، ۱۹ موقوفه مربوط به شهرستان بجنورد، ۱۸ موقوفه در اسفراین، ۱۷ موقوفه در مانه و سملقان، ۹ موقوفه در شیروان، هشت موقوفه در فاروج و هفت موقوفه جدید نیز در شهرستان های گرمه و جاجرم ثبت شده است.

وبه گفته وی امسال با هدف توسعه و ترویج و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز برنامه هایی از جمله نشست های صنفی به ویژه با روحانیان و مبلغان برای اجرای وقف در حوزه های علمیه و راه اندازی انجمن یاوران وقف در استان برگزار شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه راه اندازی مراکز فرهنگی قرآنی در امامزاده ها و بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و گفت: در این راستا تاکنون ۷۶ مرکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه شهرستان های مختلف استان راه اندازی شده است.

به گفته حجت الاسلام صفری ۲۶ مورد از این مراکز در امامزاده های شهرستان اسفراین، ۱۴ مرکز در شهرستان های گرمه و جاجرم، ۱۵ مرکز در بقاع متبرکه فاروج، ۱۱ مرکز در مانه و سملقان، پنج مرکز در بجنورد و پنج مرکز نیز در امامزاده های شهرستان شیروان ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه تا پایان سال جاری مراکز فرهنگی قرآنی در ۹۹ بقعه متبرکه و امامزاده شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام صفری همچنین با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در امامزاده ها و بقاع متبرکه خراسان شمالی، اضافه کرد: امسال ۱۷ محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در امامزاده های این استان برگزار شد و افزون بر این در مناسبت های مذهبی نیز محافل انس با قرآن با حضور قاریان استانی و کشوری در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام صفری همچنین صدور احکام هیئت امنا بقاع متبرکه جهت ساماندهی برنامه های فرهنگی و عمرانی را یکی دیگر از وظایف این معاونت دانست و افزود: امسال در مجموع ۱۵۶ امامزاده ثبت شده در خراسان شمالی، ۱۲۰ حکم برای هیئات امنای این امامزاده ها صادر شده است.

کد خبر 2435211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha