بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با بیان این که بسیج یک روحیه و تفکر است، افزود: صدور مکتب و تفکر بسیجی از ایران اسلامی سبب نجات سوریه شده و عراق و دیگر کشورهای اسلامی نیز به زودی با مدیریت بسیجی از چنگ دشمنان نجات می یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، اظهار داشت: بسیج نتیجه اخلاص و ایثار رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان این که بسیج متعلق به همه اقشار و افراد بوده و فقط متعلق به افراد دارای کارت و پرونده در این تشکل نیست، افزود: تمامی افرادی که تکفر، روحیه و تحلیل بسیجی دارند در واقع در زمره بسیجیان قرار دارند هر چند به صورت تشکیلاتی ساماندهی نشده باشند.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: امروز بسیج با صدور از انقلاب و نظام اسلامی به سایر کشورها سبب نجات آنها شده به گونه ای که سوریه را بسیجیان نجات دادند و در عراق نیز با مدیریت بسیجیان به زودی دشمنان نابود خواهند شد.

به گفته وی در لبنان، یمن و سایر کشورهای اسلامی نیز تفکر و روحیه بسیجی ریشه دوانده و به زودی شاهد نجات این کشورها نیز خواهیم بود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان، اظهار کرد: تفکر بسیجی دارای دو عقبه مسئولیت پذیری انسانی و اعتقاد الهی شناخته می شود بنابراین بسیجیان می بایست مواظب سایش های اعتقادی خود باشند.

وی تصریح کرد: نباید سرگرم شدن به کار و مسئولیت های اداری اخلاق و اعتقادات بسیجیان را کمرنگ کند چرا که بسیجی باید در اوج باور به خدا، بردبار، منصف، حلال خور، با معرفت و باادب باشد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نتیجه دهمین دور مذاکرات هسته ای و تمدید مهلت این مذاکرات، افزود: با توجه به فرموده رهبری همان گونه که ما مخالف اصل مذاکرات هسته ای نبودیم با تمدید آن نیز مخالف نیستیم.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: هدف ما از انجام مذاکرات هسته ای این بود که چهره منافق گونه آمریکا را به جهانیان ثابت کنیم و بگوییم که آمریکا قابل اعتماد نیست که به این هدف نیز رسیدیم.

به گفته وی ما به آمریکا اعتماد نداریم و احتیاجی هم به اعتمادسازی نداریم چرا که آمریکا بارها اثبات کرده قابل اعتماد نیست و تنها به اهداف پلید خود فکر می کند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم آذر، سالگرد شهادت شهید مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، افزود: شهید مدرس الگوی امام خمینی(ره) در دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید سعی کنند این شهید بزرگ را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که شهید مدرس دو صفت ترس و طمع را در خود نابود کرده بود، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن باید مدرس گونه عمل کرده و سعی کنند در تصویب قوانین و موضع گیری ها انصاف و بصیرت داشته باشند.