۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸

حجت الاسلام یعقوبی:

باج ندادن به دشمنان پیام مبعث به مذاکره کنندگان هسته ای است

باج ندادن به دشمنان پیام مبعث به مذاکره کنندگان هسته ای است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به این که بعثت نبی مکرم اسلام پیام های متعددی برای جامعه امروز دارد، گفت: پیام مبعث به مذاکره کنندگان هسته ای ایران، آزادی و آزادگی و باج ندادن به دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن بعثت نبی مکرم اسلام، با بیان این که در قرآن و احادیث اسلامی فلسفه و حکمت های زیادی برای مبعث بیان شده است، افزود: پیام بعثت حضرت محمد(ص)، پیامی دائمی و برای استفاده بشر در طول تاریخ از جمله عصر حاضر است.

وی اضافه کرد: تصفیه جان و جلای روح و دور کردن بشر از آلودگی ها و در کنار آن تلاش برای کسب علم و افزایش آگاهی و بصیرت نخستین پیام بعثت است و پیامبر اکرم(ص) نیز مأمور شد تا مردم را به تزکیه و تعلیم برساند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که دومین پیام بعثت آزادی و آزادگی است، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) به انسان ها آموخت تنها بنده خدا باشند و زیر بار بندگی و بردگی هیچ کس نروند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به این که پیام آزادی و آزادگی بعثت نبی مکرم اسلام همانند دیگر پیام های بعثت برای امروز نیز کاربرد دارند، اضافه کرد: در شرایط فعلی پیام مبعث به مذاکره کنندگان هسته ای ایران آزادی و آزادگی و باج ندادن به دشمنان است.

وی از مذاکره کنندگان هسته ای ایران خواست تا پیام آزادگی مبعث را در این مذاکرات به دنیا مخابره کرده و تحت هیچ شرایطی زیر بار زور و قلدری و تهدید نروند چرا که پیام حضرت محمد(ص) و دین اسلام رهایی از غل و زنجیرها و آزادی و آزادگی است.

حجت الاسلام یعقوبی دیگر پیام بعثت نبی مکرم اسلام را همدلی و همزبانی دانست و افزود: پیام اسلام رحمت و مهربانی مسلمانان در درون جامعه اسلامی و ایستادگی محکم در برابر کفار است.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم جنایات رژیم آل سعود در یمن و ممانعت این رژیم از ارسال کمک های غذایی و دارویی به مردم جنگ زده یمن اظهار کرد: سران آل سعود سارقان نام خادم الحرمین هستند چرا که این انسان های قسی القلب نه تنها خادم حرم نبوده بلکه خائن به قرآن، اسلام، مسجد و مسلمانی نیز هستند.

وی ممانعت از ارسال های کمک های دارویی و غذایی به ملت های مسلمان از سوی رژیم آل سعود را نمونه بی نظیری در تاریخ اسلام دانست و افزود: آل سعود با این جنایات، خود را هر روز بیشتر به سوی نابودی و زوال سوق می دهد.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: نمازهای جماعت در مسجدالحرام و دیگر ظواهر مسلمانی که از سوی این رژیم به نمایش گذاشته می شود نشانه مسلمان بودن سران آل سعود نیست چرا که تمام مسلمانی به نماز و روزه و ظواهر نیست.

به گفته وی رژیم آل سعود اصل و هسته دین مبین اسلام را رها کرده و تنها به ظاهر دین اکتفا کرده است به همین دلیل هم نه تنها حکومتی اسلامی نیست بلکه با اعمال شرم آور خود آبروی اسلام و مسلمانی را نیز می برد.

کد خبر 2581327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha