۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۰

حجت الاسلام یعقوبی:

احزاب و جریان های سیاسی جنبش ضد استکباری دانشجویی را مصادره نکنند

احزاب و جریان های سیاسی جنبش ضد استکباری دانشجویی را مصادره نکنند

بجنورد - امام جمعه بجنورد گفت: جنبش دانشجویی از ابتدای تشکیل جنبشی ضد استکباری و متعلق به دانشجویان مسلمان بود و نباید از سوی احزاب و جریا نهای سیاسی خاص مصادره شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به شانزدهم آذر و روز دانشجو با گرامیداشت این مناسبت، یادآور شد: در آذر ماه سال ۱۳۳۲ عده ای از دانشجویان روشن فکر متدین، به سفر نیکسون رییس جمهور وقت آمریکا به ایران اعتراض کرده و رژیم پهلوی نیز به بدترین وجه آنها را سرکوب کرد که در جریان این سرکوب ها سه دانشجو جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: این جنبش دانشجویی قبل از انقلاب کلید خورد و همین جریان ضداستکباری و ضدآمریکایی دانشجویان بعد از انقلاب نیز ادامه داشت و منشأ اقدامات ارزشمندی همچون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که بر این اساس جنبش دانشجویی از ابتدای تشکیل جنبشی ضداستکباری و متعلق به دانشجویان مسلمان بود و اکنون نیز ماهیت خود را حفظ کرده  و به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست، افزود: بنابراین هیچ حزب، گروه و یا جریان سیاسی حق ندارد جنبش دانشجویی را به نفع خود مصادره کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با یادآوری فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با دانشجویان، اظهار کرد: ارتباط و استحکام بیشتر با اساتید ارزشی و دین مدار، انجام کار علمی به صورت جهادی، بومی سازی دانشگاه و علوم مختلف، آرمان گرایی اسلامی در محیط دانشگاه و ... از جمله توصیه های رهبر معظم انقلاب به دانشجویان است.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، با بیان این که امام حسین(ع) تنها فرد در دنیا است که برای شهادت او بیش از یک بار مراسم اربعین گرفته شده است، افزود: این موضوع به آن دلیل است که قیام و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) در تاریخ یک استثنا است.

وی با بیان این که یکی از نشانه های شناخت شیعه زیارت اربعین امام حسین(ع) است، اضافه کرد: این زیارت یا با حضور در جوار حرم مطهر اباعبدالله(ع) در کربلا و یا با برگزاری مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا از راه دور محقق می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی برگزاری مراسم اربعین حسینی را استمرار عاشورا و قیام کربلا دانست و گفت: در مراسم های اربعین می بایست سخنرانی روحانیان و عالمان دین همراه با برنامه های سینه زنی و زنجیرزنی انجام شود تا اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) نیز بیش از پیش برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر آمریکا و اعتراضات گسترده مردم این کشور به سیاست های دوگانه حاکمان ایالات متحده پرداخت و افزود: در حالی که آمریکا و کشورهای هم پیمان غربی همواره ندای دفاع از حقوق بشر سر می دهند در داخل کشور خود حقوق سیاه پوست ها را نقض می کنند به گونه ای که در روز روشن پلیس این کشور فرد سیاه پوست بیگناهی را در داخل خیابان به قتل می رساند.

وی با بیان این که سیاست غربی ها در قبال کشور خود و دنیا بر پایه زر و زور و تزویر استوار است، اضافه کرد: غرب با این سیاست فریبکارانه نه تنها در داخل کشورهای خود بلکه در تمام دنیا فاجعه به بار می آورد.

کد خبر 2436309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha