۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۳

حجت الاسلام یعقوبی:

شکست آل سعود در یمن حتمی و نزدیک است

شکست آل سعود در یمن حتمی و نزدیک است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با محکوم کردن تجاوز نظامی عربستان به یمن گفت: شکست مفتضحانه آل سعود در یمن حتمی و نزدیک است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به ۲۹ فروردین، سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ارتش در ابتدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خدمات فراوانی را در راستای دفاع از کیان نظام و کشور اسلامی انجام داد.

وی با اشاره به این که در ابتدای انقلاب برخی از منافقان به این بهانه که ارتش باقی مانده نظام شاهنشاهی است خواستار انحلال ارتش بودند، افزود: امام خمینی(ره) با درک درست شرایط و با شناخت نسبت به بدنه ارتش به طور جدی خواستار تداوم کار ارتش شده و نگذاشتند توطئه دشمنان اجرایی شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: ارتش در طول بیش از سه دهه گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی وفادار به نظام جمهوری اسلامی، خنثی کننده توطئه های داخلی و خارجی و حافظ انقلاب و نظام اسلامی بوده و در عرصه های مختلف کارنامه درخشانی دارد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را یار و همراه و همدل ارتش در حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مقابله در برابر جریان های مسلحانه علیه نظام، دفاع در برابر اشغال گران و متجاوزان، همکاری و هماهنگی با سایر نیروهای مسلح، حمایت از جریان های آزادی بخش در گوشه و کنار جهان و کمک به عمران و آبادانی ایران اسلامی از جمله وظایف سپاه بوده و در این سال ها نیز وظایف خود را به خوبی انجام داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، با تأکید بر بهره گیری از این فرصت معنوی، اظهار کرد: ماه رجب ماه بارش آبشار رحمت الهی است.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: ماه رجب موعد کاشت بذر معنویت در دل ها، شعبان ماه داشت و ماه رمضان نیز موعد برداشت این کاشته ها است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف، افزود: اعتکاف آیینی انسان ساز و معنویت گستر بوده که دل و جان آدمی را شستشو داده و او را معطر می کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم نظامی عربستان به یمن و کشتار مردم مسلمان و بی گناه این کشور، ضمن محکوم کردن این جنایت، گفت: آل سعود دشمن بشریت علی الخصوص اسلام و مسلمانان بوده و مخالف رشد و تعالی اسلام و وحدت بین مسلمانان است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که آل سعود به غلام حلقه به گوش غرب و آمریکا بدل شده است، افزود: عربستان از تهاجم نظامی خود به یمن پشیمان می شود چرا که بسیجیان مسلح یمنی درس سختی را به وی خواهند داد و همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند شکست مفتضحانه عربستان در این زمینه حتمی و نزدیک است.

وی تصریح کرد: اگر عربستان مرد میدان است چرا یکی از این هواپیماهای خود را به سراغ اسراییل نمی فرستد که دستش به خون هزاران مسلمان آلوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نمازگزاران بجنورد و دیگر شهرهای خراسان شمالی بعد از اقامه نماز جمعه این هفته در اعتراض به جنایات آل سعود و کشتار مردم بی گناه یمن راهپیمایی و تظاهرات کردند.

مراسم راهپیمایی و تظاهرات مردم و نمازگزاران بجنوردی در اعتراض به جنایات آل سعود از محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد تا میدان حضرت قائم(عج) این شهر(میدان بازرگانی قدیم) برگزار شد.

 

کد خبر 2535975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha