بجنورد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی هشت ماهه امسال بیش از ۹۲۷ تن كالای اساسی در استان توزیع شد.

یحیی نیكدل در گفتگو  با خبرنگار مهر افزود: تنظیم بازار كالاهای اساسی و پرمصرف در تمام ایام به ویژه مناسبت های خاص همچون ماه مبارك رمضان، محرم و صفر و ایام نوروز از جمله وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به اینكه همه ساله برای تامین و تنظیم كالاهای پرمصرف تمهیدات خاصی انجام می شود، گفت: در این راستا امسال ۲۸ جلسه شورای نظارت و كنترل بازار در خراسان شمالی با ۱۷۳ مصوبه تشکیل شده است.

نیكدل با بیان اینكه برگزاری نمایشگاه های مختلف در طول سال و نظارت برعرضه خدمات و کالا از جمله وظایف این سازمان است، عنوان كرد: امسال در شش شهرستان استان نمایشگاه پاییزه برپا و كالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان توزیع و در طول ایام برگزاری از سوی بازرسین این سازمان بر قیمت کالا و خدمات نظارت و با متخلفان نیز برابر قانون رفتار شد.

این مسئول با اشاره به تنظیم بازار در ایام محرم و صفر اظهار داشت: كالا و اقلام شامل برنج، گوشت مرغ، گوشت قرمز، شكر و سایر كالاهای اساسی ایام محرم و صفر در استان تنظیم و توزیع شده است.

وی در مورد برنامه های این سازمان برای کالاهای مورد نیاز مردم در ایام نوروز به ویژه میوه شب عید گفت: با توجه به فاصله زمانی مناسبی که برای این ایام داریم برنامه های این سازمان متعاقبا اعلام خواهد شد.