بجنورد- معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری افزون بر ۱۳ هزار بیمار در مراکز ترک اعتیاد این استان پذیرش شدند.

هاجر پاکدین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که در ۹ ماهه گذشته از امسال در مجموع ۱۳ هزار و ۸۳۲ بيمار در مراکز درماني و کاهش آسيب اعتياد خراسان شمالی پذیرش شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰ بيمار در مراکز درمان اعتياد غيردولتي، ۵۰۷ نفر در مراکز سرپايي دولتي درمان اعتياد و ۴۳۵ نفر نیز در مرکز سرپناه شبانه(شلتر) پذیرش شده اند.

وی اظهار داشت: در مرکز و شهرستان های مختلف خراسان شمالی دو مرکز دولتي درمان اعتياد، ۶۳ مرکز درمان اعتياد سرپايي غير دولتي و سه مرکز سر پناه شبانه یا شلتر فعالیت می کنند.

پاکدین افزود: علاوه بر پذیرش بیماران در مراکز درمان اعتیاد غیردولتی، مراکز سرپایی دولتی درمان اعتیاد و نیز مراکز سرپناه شبانه، در ۹ ماهه گذشته از سال جاری ۸۰۰ نفر هم در سه مرکز گذري کاهش آسيب خراسان شمالی پذيرش شدند.

به گفته وی همچنین در مدت مزبور هزار و ۹۲۰ نفر در ۱۳ مرکز اقامتي ميان مدت و ۱۲۰ بيمار هم در مرکز اجتماع درمان استان پذيرش شدند.

معاون پيشگيري اداره کل بهزيستي خراسان شمالي اظهار داشت: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری ۱۱ نفر نیز از مرکز اجتماع درمان خراسان شمالی ترخیص شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اعتیاد مهم‌ترین معضل اجتماعی خراسان شمالی به شمار می‌رود و نیمی از زندانیان این استان ۹۰۰ هزار نفری مرتبط با مواد مخدر هستند.

 بنا به اعلام جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی هم اکنون در ۱۴۲ مرکز درمانی ترک اعتیاد استان ۲۴ هزار و ۷۴۵ نفر تحت پوشش درمان قرار دارند.

به گفته محمدرضا یزدان‌پناه در این مراکز، ترک اعتیاد در مدل‌های درمان سرپایی وابستگی به مواد، مرکز یا بخش درمان وابستگی به مواد، مرکز کاهش آسیب دی. آی. سی، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مرکز اقامتی بلندمدت، اجتماع درمان‌مدار تی. سی و مرکز میان مدت وابستگی به مواد انجام می‌شود.

برچسب‌ها