۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۰۱

در سال گذشته/

۴۴۵ کارتن خواب در مراکز شلتر بهزیستی خراسان شمالی پذیرش شدند

۴۴۵ کارتن خواب در مراکز شلتر بهزیستی خراسان شمالی پذیرش شدند

بجنورد- معاون پيشگيري و درمان اداره کل بهزيستي خراسان شمالي گفت: در طول سال گذشته در مجموع ۴۴۵ کارتن خواب، معتاد تزريقي و بي خانمان در مراکز سرپناه شبانه( شلتر) بهزيستي استان پذيرش شدند.

هاجر پاکدین در گفتگو با خبرنگار مهر، از پذیرش ۴۴۵ کارتن خواب، معتاد تزريقي و بي خانمان در طول سال گذشته در مراکز سرپناه شبانه(شلتر) بهزيستي خراسان شمالی خبر داد و افزود: افزون بر این تعداد پارسال همچنین ۱۴ هزار و ۵۷۹ نفر نیز در مراکز سرپايي و بستري به صورت سم زدايي و درمان نگهدارنده با متادون، در دو بخش دولتي و غير دولتي استان پذيرش شدند.

به گفته وی علاوه بر این سال گذشته ۹۹۸ نفر نیز در مراکز گذري اداره کل بهزيستي خراسان شمالی به منظور کاهش آسيب هاي بيماراني که قادر يا تمايل به ترک نيستند، پذيرش شدند.

پاکدین یادآور شد: در مراکز گذري و کاهش آسيب بهزیستی خراسان شمالی، بسته هاي بهداشتي در قالب سرنگ، سرسوزن، پنبه و الکل در اختيار بيماراني که قادر به ترک نبوده و يا تمايل به ترک ندارند، قرار داده مي شود.

وی ادامه داد: همچنین این خدمات در محلات آسيب خيز که امکان مراجعه حضوري اين افراد به مراکز گذري وجود ندارد، توسط تيم سيار ارائه مي شود.

پاکدين همچنین با اشاره به فعاليت مرکز اجتماع درمان مدار(TC) در استان از پذيرش ۱۶۰ نفر در اين مرکز در طول سال گذشته خبر داد و گفت: در مرکز اجتماع درمان مدار افراد پس از سم زدايي ادامه دوره درمان را به صورت اقامتي به مدت سه تا شش ماه طی می کنند.

وی افزود: در اين مرکز خدماتي شامل آموزش هاي عمومي، روانشناختي، گروه درماني و مهارت هاي زندگي ارائه مي شود.

معاون پيشگيري و درمان اداره کل بهزيستي خراسان شمالي با اشاره به این که همچنین در طول سال گذشته دو هزار و ۳۹۹ نفر در مراکز اقامتي ميان مدت تيپ B زنان و مردان استان پذيرش شدند، اضافه کرد: در اين مراکز سم زدايي بيماران تحت نظر پزشک به شکل شبانه روزي صورت می گیرد.

کد خبر 2535396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha