۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

پاکدین با مهر مطرح کرد:

درمان متقاضیان ترک اعتیاد خراسان شمالی در ۶۴ مرکز درمان غیر دولتی

درمان متقاضیان ترک اعتیاد خراسان شمالی در ۶۴ مرکز درمان غیر دولتی

بجنورد - معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: هم اكنون ۶۲ مركز درمان غیردولتی سرپایی در این استان به متقاضیان ترک اعتیاد خدمات می دهند.

هاجر پاكدین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون درمان در مراكز سرپایی و بستری به صورت سم زدایی و درمان نگهدارنده با متادون و در دو بخش دولتی و غیردولتی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۳۰۱ بیمار در مراكز درمان اعتیاد غیر دولتی پذیرش شده اند كه از این تعداد یک هزار و ۹۷۸ نفر زن و مابقی مرد هستند.

به گفته این مسئول همچنین ۶۳۸ بیمار نیز در مراكز درمان سرپایی دولتی پذیرش شده اند.

پاكدین افزود: در مراكز گذری و كاهش آسیب، بیمارانی كه قادر به ترک نبوده و یا تمایل به ترك ندارند، بسته های بهداشتی در قالب سرنگ، سرسوزن، پنبه، الكل و ... در اختیار آنان قرار داده می شود و در محلات آسیب خیز كه امكان مراجعه حضوری این افراد به مراكز گذری وجود ندارد، توسط تیم سیار این خدمات به آنان ارائه می گردد.

وی تعداد مراكز گذری كاهش آسیب و DIC در استان را سه مركز عنوان كرد و گفت: هم اکنون ۷۹۸ معتاد تحت پوشش مراكز گذری در این استان هستند.

این مسئول همچنین در خصوص مراكز شلتر یا سرپناه شبانه برای معتادان توضیحاتی داد و افزود: در این مراكز به افراد فاقد سرپناه شامل كارتون خوابها، تزریقی ها و معتادین بی خانمان به صورت شبانه اجازه اقامت داده می شود.

وی گفت: همچنین ۳۰۴ نفر نیز در سطح استان از مراكز سرپناه شبانه خدمات دریافت می كنند.

پاكدین با اشاره به فعالیت یك مركز اجتماع درمان مدار (TC) در استان و پذیرش ۱۲۰ نفر در این مركز اظهار داشت: در مركز اجتماع درمان مدار افراد پس از سم زدایی ادامه دوره درمان را به صورت اقامتی به مدت سه تا شش ماه می گذارنند.

وی تصریح كرد: در این مركز خدماتی شامل آموزش های عمومی، روانشناختی، گروه درمانی و مهارت های زندگی ارائه می شود.

معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی تعداد مراكز اقامتی میان مدت تیپ B در استان را ۱۳ مركز اعلام كرد و گفت: در این مراكز سم زدایی بیماران تحت نظر پزشك به صورت شبانه روزی انجام می شود كه تا کنون دو هزار و ۱۸۴ نفر در این مراكز پذیرش شده اند.

کد خبر 2484356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha