۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۵۵

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان شمالی:

۸۰ درصد تماس ها با مرکز مشاوره بهزیستی از سوی بانوان است

۸۰ درصد تماس ها با مرکز مشاوره بهزیستی از سوی بانوان است

بجنورد- معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۸۰ درصد تماس ها با خط مشاوره ای ۱۴۸۰ این معاونت در بهزیستی استان، از سوی بانوان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاجر پاكدین بعداز ظهرشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت ها و خدمات بهزیستی به جوامع هدف این نهاد، افزود: معاونت پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی فعالیت ها و اقدامات خود را با رویكرد پیشگیرانه انجام می دهد.

وی تصریح كرد: پیشگیری از شیوع هر نوع معلولیت، آسیب اجتماعی و اعتیاد در اولویت كاری این معاونت قرار دارد به طوری كه خط مشاوره ۱۴۸۰ نیز در این زمینه به شهروندان خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.

پاكدین افزود: هدف از راه اندازی مراكز مشاوره این معاونت ارتقای سلامت روانی، كاهش آسیب های اجتماعی و روانی در جامعه و افزایش رضایتمندی شهروندان از زندگی است.

معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی استان با تشریح فعالیت ها و اقدامات سامانه ۱۴۸۰ در سطح استان اظهار داشت: این سامانه مركز مشاوره غیر حضوری است كه با هشت پرسنل مجرب و متخصص همه روزه پاسخگوی تماس گیرندگان است.

به گفته این مسئول سامانه ۱۴۸۰ بیشتر خدمات مشاوره ای خود را در زمینه اعتیاد، مهارت های زندگی، مشاوره تحصیلی دانش آموزان، راهكارهای كنترل پیش فعالی فرزندان و ... ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینكه طی سال گذشته هزار و ۳۴ تماس با این سامانه برقرار شد، گفت: بیش از ۸۰ درصد تماس ها با خط مشاوره ای ۱۴۸۰ از سوی بانوان است.

معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی در خصوص شناخت شهروندان از این سامانه اظهار داشت: خط مشاوره ای ۱۴۸۰ اداره كل بهزیستی استان از سوی رسانه ها به شهروندان معرفی شده این در حالی است كه برای شناخت بیشتر مردم با این سامانه در محلات آسیب خیز شهرستان های استان نیز حضور داشته و اقداماتی از سوی کارشناسان بهزیستی صورت گرفته است.

کد خبر 2866886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha