بجنورد - معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی از بهره مندی پنج هزار و ۸۹۵ نفر از شهروندان این استان از دوره های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، در سال جاری خبر داد.

هاجر پاكدین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: ارائه این آموزش ها می تواند در پیشگیری و كاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر واقع شود.

وی در خصوص آموزش های پیش از ازدواج که از سال ۸۴ تا کنون در این استان اجرایی شده است، اظهار داشت: با توجه به آمار بالای افراد جوان در كشور و آسیب زا بودن پدیده طلاق، آموزشهای پیش از ازدواج به عنوان یكی از طرح های پیشگیرانه سطح اول سلامت، توانسته است نقش مهمی را در ارتقای بهبود سطح زندگی و پایداری خانواده ها ایفا کند.

پاكدین با اشاره به سرفصلهای آموزشی این طرح، هدف از اجرای آن را ارتقای توانمندسازی افراد در انتخاب همسر مناسب و افزایش سطح آگاهی جوانان در امر مهم ازدواج و همچنین آگاهی از پیامدهای طلاق عنوان كرد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح امسال یک هزار و ۲۴۵ نفر در خراسان شمالی از آموزش های پیش از ازدواج سازمان بهزیستی استان بهره مند شدند.

این مسئول در بهزیستی خراسان شمالی همچنین با اشاره به تغییرات فرهنگی و اجتماعی جامعه و درگیر بودن خانواده ها با مسائل مختلف اظهار داشت: خانواده ها در بسیاری از موارد با نحوه برخورد مناسب با مشکلات موجود آشنایی ندارند و به همین دلیل آموزش های زندگی و خانواده، باعث بهبود و افزایش آگاهی و استحکام خانواده ها می شود.

به گفته وی امسال ۹۵۰ نفر در این استان با هدف افزایش توانایی روانی و اجتماعی، افزایش رضایتمندی و پایداری خانواده ها از این طرح برخوردار شدند.

این مسئول عنوان كرد: آموزشهای مهارت زندگی نیز با هدف ارتقای سلامت بهداشت و روان و ایجاد رفتارها و تعاملات سالم در سطوح مختلف از جمله مهدهای كودك، مناطق محروم، خانواده ها، دانشگاه ها و محیط های كاری توسط سازمان بهزیستی استان اجرا می شود.

پاكدین هدف از اجرای این طرح را ارتقای سلامت بهداشت و روان افراد، بهبود كیفیت زندگی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، توانمندسازی افراد در برخورد با مشكلات و معضلات اجتماعی دانست.

به گفته وی با تلاشهای این معاونت همچنین در سال جاری سه هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات طرح آموزشهای مهارتهای زندگی برخوردار شده‌اند.

معاون پیشگیری و درمان اداره كل بهزیستی خراسان شمالی افزود: این سه طرح برای مددجویان تحت پوشش این سازمان و عموم مردم در شهرستان های مختلف استان اجرا می شود.