فاروج- همزمان با پنجمین روز از دهه فجر سه طرح هادی روستایی در شهرستان فاروج با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان شمالی کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌ بعد از ظهر پنج شنبه در پنجمین روز از دهه مبارک فجر سه طرح هادی در روستاهای شهرستان فاروج با حضور مجید پورعیسی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان شمالی کلنگ زنی شد.

وی در حاشیه مراسم کلنگ زنی و آغاز احداث طرح هادی این روستاها، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح هادی روستای خیرآباد شهرستان فاروج با اعتبار مصوب دو هزار و ۳۵۰ میلیون ریال آغاز شده و با بهره برداری از این طرح ۳۷۵ خانوار این روستا از مزایای این پروژه بهره مند می شوند.

پورعیسی اضافه کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی طرح هادی روستای ینگه قلعه با ۲۰۴ خانوار و با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال و طرح هادی روستای بهار علیا با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال با ۵۲۰ خانوار تحت پوشش آغاز شد.

به گفته وی منابع تامین اعتبار این سه پروژه از ماده ۱۸۰ بوده و امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات طرح های مزبور بر اساس برنامه زمان بندی شده اجرا و به بهره برداری برسند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: اجرای طرح هادی روستایی دارای مزایای متعددی بوده به دلیل فراهم شدن طرح های زیربنایی و روبنایی در روستاها، محصولات تولید شده از سوی روستاییان نیز دارای ارزش افزوده خواهند شد که این موضوع به رونق اقتصادی در روستاها کمک خواهد کرد.

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر پس از کلنگ زنی طرح هادی سه روستای شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی، شرکت تعاونی روستای مایوان نیز با اعتبار ۹ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال با حضور مجید پورعیسی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان شمالی و شماری دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.