۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۳۳

همزمان با دهه فجر انجام شد/

بهره برداری از ۴۱۲ پروژه عمرانی و خدماتی در خراسان شمالی

بهره برداری از ۴۱۲ پروژه عمرانی و خدماتی در خراسان شمالی

بجنورد - استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر امسال از ۴۱۲ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان های هشت گانه این استان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اکبر پرویزی شامگاه چهارشنبه در جمع شماری از خبرنگاران، با قدردانی از برگزاری مراسمات ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: همزمان با ایام سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۱۲ پروژه عمرانی در شهرستان های هشت گانه این استان به بهره برداری رسید.

به گفته وی برای اجرای این پروژه های عمرانی هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه های استانی، ملی و سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی هزینه شد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی افزود: برخی از مهم ترین طرح های عمرانی افتتاح شده استان در ایام الله دهه فجر شامل آسفالت ۱۱۲ کیلومتر راه روستایی، ۵۱ طرح برق رسانی به روستاها و مناطق شهری، ۲۴ پروژه آبرسانی در مناطق شهری و روستایی، ۱۶۳ طرح مخابراتی، ۲۳ طرح گازرسانی و چندین تولیدی و صنعتی هستند.

پرویزی اضافه کرد: بیش از ۴۰ درصد پروژه های افتتاح شده در شهرستان های مختلف خراسان شمالی دهه فجر سال جاری در مناطق روستایی از سوی دستگاه های اجرایی و یا دهیاری ها اجرا شده بود.

وی اظهار داشت: افزون بر این دهه فجر امسال ۱۰ پروژه تولیدی و صنعتی با اعتبار ۳۱۲ میلیارد ریال و نیز سه هزار واحد مسکن مهر هم در مناطق مختلف استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگار مهر، در حالی که امسال در دهه فجر ۴۱۲ پروژه عمرانی با اعتبار هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در خراسان شمالی به بهره برداری رسید سال گذشته همزمان با این ایام ۶۳۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۶۴۰ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسیده بود.

اگر چه امسال تعداد پروژه های عمرانی و خدماتی افتتاح شده دهه فجر در خراسان شمالی به نسبت زمان مشابه پارسال کاهش یافته اما از نظر اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها امسال حدودا دو برابر سال گذشته هزینه شده است.

بنا به اعلام مجید پورعیسی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان شمالی در سال جاری پنج هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان اختصاص یافته که از محل این اعتبارات هزار و ۶۶۰ پروژه عمرانی در دست ساخت است.

کد خبر 2494014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha