بجنورد- معاون درمان و پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان شمالي گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر هفت هزار نفر به مراکز مشاوره و سلامت روان غیردولتی سازمان بهزیستی استان مراجعه کرده اند.

هاجر پاکدین در گفتگو با خبرنگار مهر، از مراجعه هفت هزار و ۲۶۳ نفر به مراكز مشاوره و سلامت روان غير دولتي سازمان بهزيستي خراسان شمالی طي سال جاري خبر داد.

وی اضافه کرد: سازمان بهزيستي خراسان شمالي با راه اندازي مراكز مشاوره و ارائه مشاوره در زمينه هاي مختلف ازدواج، زوجين متقاضي طلاق، خانواده و ... در تلاش است تا آسيبهاي اجتماعي در جامعه تا حدودي كاهش يابد.

این مسئول افزود: كاهش شيوع و بروز آسيبهاي فردي، خانوادگي و اجتماعي از جمله اهداف راه اندازي مراكز مشاوره در اين سازمان است.

پاكدين اظهار داشت: پاسخ به نيازهاي مشاوره اي و روانشناختي در زمينه هاي اختلالات و مشكلات فردي، خانوادگي و ... به منظور ارتقاي سطح سلامت روان جامعه از ديگر اهداف مهم اين راه اندازي اين مراكز به شمار مي رود.

به گفته اين مسئول سياستگذاري و برنامه ريزي جهت ارائه كيفي خدمات مشاوره اي و روانشناختي به افراد و خانواده يكي از مهم ترين وظايف مددكاران مراكز مشاوره است.

وي اضافه كرد: در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره اي براي همه افراد و در همه مكان ها، توسعه و حمايت از مراكز غيردولتي مشاوره، ارتقاي دانش مشاوران، ارتقاي آگاهي هاي مردم، پژوهش و بررسي نيازهاي جامعه، ارزيابي و اندازه گيري كارآيي و اثربخشي فعاليتها، نظارت بر فعاليتها و توسعه مراكز مشاوره از ديگر وظايف مهم اين مراكز در راستاي خدمات دهي به مراجعين است.

اين مسئول تعداد مراكز مشاوره حضوري غير دولتي سازمان بهزيستي خراسان شمالي را ۱۳ مركز عنوان كرد و گفت: يك مركز نيز به صورت تلفني به افراد ارائه مشاوره مي دهد.

پاكدين تصريح كرد: از ابتداي امسال تاكنون هفت هزار و ۲۶۳ نفر به مراكز مشاوره و سلامت روان غيردولتي در استان مراجعه كردند و ۷۹۷ نفر نيز طي همين مدت از طريق تماس با خط تلفني ۱۴۸ از خدمات مشاوره اي بهره مند شدند.

معاون درمان و پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان شمالي افزود: در این راستا به ۱۰ مرکز مشاوره غیردولتی یارانه برای ارائه خدمات مشاوره ای به نیازمندان اختصاص یافته است.