بجنورد- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: با ابلاغ دستورالعمل نحوه پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل غیرپزشکی بیمارستان ها، اجرای طرح تحول سلامت در استان وارد مرحله جدیدی شد.

ابراهیم گلمکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ابلاغ دستورالعمل نحوه پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل غیرپزشکی بیمارستان ها در قالب طرح تحول سلامت خبر داد و افزود: این دستورالعمل هفته گذشته از سوی وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه ها ابلاغ شده و بر این اساس اجرای طرح تحول سلامت وارد فاز جدیدی شده است.

وی با اشاره به این که دستورالعمل جدید نحوه پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل غیرپزشکی بیمارستان ها حاصل کار و تلاش همکاران ستادی وزارتخانه و کمیته های مربوطه در چندین ماه گذشته است، اضافه کرد: در این دستورالعمل تمام زوایای پرداخت های مالی پزشکان هیئت علمی، پزشکان متخصص و عمومی، پرستاران و سایر پرسنل غیر پزشک به طور جامع مد نظر قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی تصریح کرد: با ابلاغ این دستورالعمل جدید تمامی بخشنامه های قبلی پرداخت کارانه ملغی شده و بر این اساس انتظار می رود با اجرای آن اثرات انگیزشی مناسبی بر روی همه همکاران حوزه درمان ایجاد شود چرا که پرداخت ها به کارکنان حوزه سلامت به سمت واقعی شدن سوق یافته اند.